پاسخ به ۱۳۵۱ استعلام سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان بوشهر

بوشهر - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: به یکهزار و ۳۵۱ استعلام دستگاه‌های اجرایی از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در این استان پاسخ داده شده است.

به گزارش ایرنا، علی سملیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک و با ۲ هدف کلی پیشگیری از مفاسد زمین‌خواری و ساماندهی نحوه ارائه خدمات حوزه زمین و ساختمان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین دارای ۲ زیرسامانه با عنوان درگاه متقاضیان مردمی و پایش اراضی است و هم اکنون به نشانی https://iraneland.ir قابل دسترس و استفاده برای کاربران است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: ۲ نوع خدمات دارای طرح شامل تغییر کاربری و واگذاری امور اراضی و بدون طرح شامل پاسخ به استعلام‌های تعیین نوع اراضی، پاسخ به استعلام تعیین حدود وضعیت، محدوده طرح هادی روستاها، پاسخ به استعلام‌های ملی و مستثنیات، احداث بنای مسکونی، تجاری یا اداری (پروانه روستایی) از طریق درگاه متقاضیان مردمی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر دستگاه‌های اجرایی اصلی که در زمینه استعلام‌ها و صدور مجوزهای حوزه زمین نقش دارند از جمله ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان بوشهر متصل هستند.

سملیان یادآور شد: ارائه خدمات این دستگاه‌ها در زمینه انجام استعلام‌های بین دستگاهی رایگان است و برای ارائه مجوزها نیز فقط در مواردی که طبق قوانین بالادستی و مصوبه‌های هیات مقررات زدایی و تسهیل کسب و کار تعرفه یا هزینه ارائه خدمت تعریف شده است، مجازند برای صدور مجوز بر اساس تعرفه‌های مصوب اقدام به دریافت وجه کنند.

ارائه تسهیلات با نرخ ۱۵.۳۳درصد به کسب وکارهای فاوا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: تسهیلات به حضور فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه اشتغال با نرخ بهره ۱۵.۳۳ درصد پرداخت می‌شود.

سملیان افزود: بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تسهیلات ارائه شده به صاحبان کسب و کار در حوزه فاوا از منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: پارسال پرداخت ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات از محل بند "الف" تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، به کسب و کارهای حوزه فاوا و دفاتر پیشخوان شهری، منجر به ایجاد اشتغال برای ۱۷ نفر در استان شد.

سملیان افزود: اولویت‌های پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ بومی سازی، توسعه زیست بوم اقتصاد دیجیتال، هوشمند سازی و توسعه فناوری‌های نوین، اشتغال و تربیت نیروی انسانی، توسعه همکاری‌های بین المللی صادرات است.

وی گفت: تسهیلات در قالب هفت طرح حمایتی شامل حمایت از طرح‌های ویژه ملی، پیشران، تولیدی صادرات محور، دانش بنیان با فناوری بالا، سرمایه‌گذاری نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا، توسعه سکوها و کسب و کارهای ارائه دهنده خدمات آزادکاری و خوداشتغالی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و دفاتر خدمات ارتباطی (شهری و روستایی) و حمایت از سرمایه در گردش ارایه می‌شود.

سملیان اظهار کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات بند (الف) می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت ایران توان آفرین به آدرس https://irantavanafarin.ito.gov.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha