صحن علنی شورای کرمان؛ از تامین برق مجتمع صاروج تا آمادگی برای محرم

کرمان- ایرنا- یکصد و دومین نشست علنی شورای شهر کرمان، محل بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات گوناگونی از تامین برق مجتمع صاروج پارس گرفته تا تغییر ساختار جلسات علنی شورا، اقدامات لازم برای آمادگی شهر در ماه محرم و پشت قضیه چالش سدمعبرها، بود.

به گزارش ایرنا، سرانجام تامین برق مجتمع صاروج پارس، تغییر ساختار جلسات علنی شورا و نشست‌های تخصصی با مجموعه شهرداری و خدمات شهری مانده بر روی زمین از محورهای این نشست بود.

سرانجام تامین برق مجتمع صاروج پارس

ماه گذشته در نود و ششمین نشست علنی شورای شهر کرمان؛ موضوع برق فاز نخست پروژه صاروج پارس مطرح و پیرامون نامه‌ای از مجموعه شرکت صاروج‌ پارس (سرمایه گذار عمانی) به رییس کل دادگستری کرمان بحث و گفت‌وگو شد و در نهایت نیز هفت عضو شورا با پرداخت هزینه زیرساخت تامین برق از سوی شهرداری موافقت کردند.

امروز نیز در نشست شورا جزییات تامین برق صاروج پارس مطرح شد. درخواست شهرداری مبنی بر کسب مجوز لازم برای تامین برق این مجتمع تجاری از طریق مناقصه عمومی به مدت چهارماه و به صورت ۵۰ درصد نقد و مابقی تهاتر زمین یا پروانه از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست شورا مطرح شد اما این در حالی بود که بعضی از اعضا شورا به مکاتباتی که استانداری برای تامین این برق داشته اشاره کردند و برخی از اعضای شورا نیز اعتقاد داشتند آنچه در قرارداد اولیه آمده ملاک است که در نهایت اجرای این مناقصه به تصویب رسید.

آنچه در صحن علنی شورا گذشت؛ از تامین برق مجتمع صاروج تا آمادگی شهر کرمان برای محرم

محمد امینی‌زاده عضو دیگر شورای شهر کرمان گفت: طبق مستندات، در زمان استانداری های مختلف توافقاتی شده که تامین برق مجتمع صاروج پارس را خودشان انجام دهند حتی استعلام قیمت از اداره برق انجام شده است.

فتح الله مویدی نیز گفت: مکاتباتی با استانداری انجام شده بود اما آنچه اکنون از نظر محکمه قابل قبول است، قراردادی است که مکتوب شده است.

امینی‌زاده عضو شورای شهر هم پیشنهاد کرد، با توجه به منابع مالی که داریم مناقصه تامین برق مجتمع تجاری صاروج پارس به صورت ۱۰۰ درصد تهاتر بگذاریم.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

تغییر ساختار جلسات علنی شورا و نشست‌های تخصصی با مجموعه شهرداری

آنچه در صحن علنی شورا گذشت؛ از تامین برق مجتمع صاروج تا آمادگی شهر کرمان برای محرم

و اما محمدرضا کُمساری سخنگوی شورا در این نشست شورا برای نقد و بررسی عملکرد شهرداری پیشنهادی را مطرح و تصریح کرد: پیشنهاد دارم در پنج جلسه علنی شورا معاونت‌های شهرداری حضور داشته باشند و در حضور شهردار نقدها گفته و پرسش و پاسخ‌ها مطرح شود، زیرا شهرداری کرمان وضعیت مساعدی ندارد و تعاملات درون مجموعه‌ای به خوبی رعایت نمی‌شود که این موضوع قابل تامل است.

شهردار کرمان نیز در پاسخ به پیشنهاد کمساری گفت: در مورد بحث‌های تحلیلی هیچ اشکالی وجود ندارد که به صورت علنی در مقابل مردم انجام شود مثلا در مورد وضعیت پروانه‌های ساختمانی، به نظرم منعی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: اینگونه جلسات برای ما هم یک گزارش عملکرد خواهد بود و به هر صورت و فرمی از این موضوع استقبال خواهیم کرد.

البته سخنگوی شورای شهر کرمان به نحوه برگزاری جلسات علنی نشست عمومی هم نقدهایی داشت و از اعضای شورا خواست که ضمن تغییر ساختاری، این جلسات به ۲ بخش تقسیم شوند که در بخش اول پیگیری مصوبات عادی و در بخش دیگر چالش‌های شهری مطرح شود.

شهردار کرمان به موضوع دوم صحبت‌های کمساری نیز اشاره کرد و گفت: با این مکانسیم مردم به صورت علنی از مسائل مهم اطلاع پیدا خواهند کرد.

با فرا رسیدن محرم چه باید کرد؟

آنچه در صحن علنی شورا گذشت؛ از تامین برق مجتمع صاروج تا آمادگی شهر کرمان برای محرم

اما صحبت‌های آقایان چناریان و امینی زاده رنگ و بوی محرم داشت، چناریان رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری، شور برگزاری مراسم های دهه محرم را هر سال در کرمان خوب ارزیابی اما عدم رعایت یکسری موارد را موجب نارضایتی مردم توصیف کرد و افزود: برای ایام محرم برنامه ای جدی در بحث ترافیک، نصب علائم در مسیر عبور دسته‌های عزاداری و برپایی موکب ها مد نظر قرار گیرد زیرا در بعضی از جاها، بعضا موکب‌ها بر روی پیاده راه ایجاد می شود و مردم از سطح سواره معبر عبور می‌کنند که مشکلاتی را ایجاد می کند.

امینی زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان نیز از شهرداری خواست آسفالت مسیر رفت و آمد دسته های عزادارری طی فرصت باقیمانده تا روزهای عزای تاسوعا و عاشورای حسینی ترمیم و لکه‌گیری شوند.

پشت قضیه سد معبرها چیست؟

آنچه در صحن علنی شورا گذشت؛ از تامین برق مجتمع صاروج تا آمادگی شهر کرمان برای محرم

محمدامین شمسی رییس کمیسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی شورای شهر کرمان هم در این نشست شورا به بحث سد معبر و تابلوهای سطح شهر اشاره کرد و افزود: در این رابطه چندین بار تذکر داده شده و اقدامی نشده است، آقای شهردار را به عنوان متولی این کار می‌دانیم چون نماینده شهرداری هستند، یک موضوع پشت این قضیه (سد معبر) احتمالا هست که من نمی دانم چجوری است، در بعضی موارد سد معبر یک روزه جمع‌آوری می شود ولی بعضی جاها در سطح شهر فردی ۲ برابر معبری را گرفته و دارد استفاده می کند، ضرورت دارد این موضوع سریعا تعیین تکلیف شود.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

خدمات مانده بر روی زمین

اما موضوعاتی مانند خدمات شهری و چالش‌های مردم در این زمینه از سوی عشرت کردستانی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در این نشست مطرح شد.

وی افزود: در حوزه خدمات کارها درست پیش نمی‌رود و مسائل زیادی روی زمین مانده و مشکلات جدی داریم.

وی خطاب به شهردار بیان کرد: در بحث مشاغل شهری و سد معبر کل مباحث روی زمین مانده و کارها به درستی انجام نمی‌شود، در بحث زیباسازی متاسفانه هیچ روند رو به اصلاحی به ویژه در موضوع تابلوهایی که به تخلف نصب شدند، دیده نمی‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha