عملیات روکش آسفالت بزرگراه کربلا برای ایمن‌سازی تردد زوار اربعین انجام شد

کرمانشاه- ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: عملیات بهسازی و روکش آسفالت در محور بزرگراه کربلا انجام شده است و تا قبل از آغاز تردد زوار اربعین حسینی (ع) در چهار هزار کیلومتر از این محور عملیات خط‌کشی انجام می‌شود.

«علی سلیمی» روز دوشنبه به ایرنا افزود: خط کشی محورها از عناصر اصلی اقدام‌های پیشگیرانه و ایمن‌سازی است که با انتقال پیام‌های اطلاعاتی - هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان موجب افزایش ایمنی در جاده ها، افزایش قابلیت دید و ارایه هشدار و اطلاعات لازم به رانندگان می‌شود.

وی اظهار کرد: هدف از خط‌کشی راه‌های مواصلاتی به خصوص در بزرگراه کربلا ارتقای ایمنی تردد زائران و همچنین آگاهی دادن به کاربران جاده‌ای هنگام رانندگی است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، درباره برنامه ریزی برای انجام دیگر اقدامات لازم برای تردد ایمن زائران اربعین گفت: ۶ نقطه پرحادثه در بزرگراه کربلا ایمن سازی می شود و ۱۵ کیلومتر روشنایی نیز احداث خواهد شد.

سلیمی در ادامه افزود: احداث چهار نقطه روشنایی راه‌ها به صورت نقطه‌ای و نصب ۲۰ کیلومتر نیوجرسی در محور بزرگراه کربلا در حال انجام است.

وی در پایان یادآور شد: با عنایت به تلاش‌های انجام گرفته توسط عوامل راهداری کرمانشاه سعی شده در هیچ یک از محورهای شریانی و اصلی استان مشکلی از بابت تردد زوار مشاهده نشود و در زمان و موعد مقرر طبق برنامه‌ریزی انجام شده محورهای مواصلاتی برای تردد ایمن زائران آماده سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

اکنون ۲۴۳ دستگاه اتوبوس، هزار و ۳۶۵ مینی بوس و یک هزار و ۲۰۸ دستگاه خودرو سواری در ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه به مسافران خدمات می‌دهند.
۳۴ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در این استان هم اکنون با امکانات لازم پذیرای ارایه خدمات به مسافران و هموطنان هستند و ۲۲ مجتمع خدماتی، رفاهی دیگر در دست ساخت است.

همچنین بیش از سه هزار و ۵۶۱ هزار راننده برون شهری در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

بیش از ۲ میلیون نفر در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha