احیا و گسترش حقوق عامه از راهبردهای مرکز وکلا قوه قضاییه است

سمنان- ایرنا- مسوول آموزش مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: احیا و گسترش حقوق عامه از راهبردهای این مرکز در قوه قضاییه است که با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خشایار حیدریان روز دوشنبه در آیین امضای تفاهم نامه آموزشی، حمایت حقوقی و قضایی از کارکنان و اصحاب فرهنگ و هنر استان سمنان در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: بهترین ابزار و تنها راهکار یک وکیل برای دفاع از موکل خود در دادگاه‌ها قانون است و مرکز وکلا در چارچوب قانون، در زمینه ارائه مشاوره و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر بیش از پیش تلاش می کند.

مسوول آموزش مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه ادامه داد: تاکنون تفاهم‌نامه‌های زیادی در بخش‌های مختلف با هدف احیا و گسترش حقوق عامه و دفاع از حق در استان‌های مختلف کشور امضا شده است که آیین امضای تفاهم نامه آموزشی،حمایت حقوقی و قضایی از کارکنان و اصحاب فرهنگ و هنر استان سمنان یکی از این تفاهم‌نامه‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هم در این نشست گفت: ۲۵۰ خبرنگار رسمی، ۴۰۰ نویسنده، بین ۴۰ تا ۵۰ ناشر، ۱۰۰ موسسه فرهنگی، ۲۶۰ کانون فرهنگی هنری مساجد، ۷۰ چاپخانه فعال و ۱۰۰ آموزشگاه آزاد هنری، در این استان وجود دارد که امضای تفاهم‌نامه اقدامی ارزشمند در حمایت قضایی از این قشر است.

فرشید فلاح افزود: امضای تفاهم نامه آموزشی،حمایت حقوقی و قضایی از کارکنان و اصحاب فرهنگ و هنر استان سمنان اقدامی ارزشمند در ارتقای آگاهی هنرمندان استان در بخش قضایی است.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha