۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85172723
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحریم‌های جدید بریتانیا علیه مقامات روس

۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبر: 85172723
تحریم‌های جدید بریتانیا علیه مقامات روس

تهران-ایرنا- دولت بریتانیا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی علیه مقامات روس از جمله «سرگئی کراوتسوف» وزیر آموزش و پرورش روسیه، به دلیل آنچه انگلیس اقدام روسیه در اخراج اجباری کودکان اوکراینی نامیده، وضع کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، بریتانیا ۱۴ نفر را در پاسخ به آنچه انگلیس "تلاش‌های روسیه برای از بین بردن هویت ملی اوکراین" خواند، تحریم کرد و مدعی شد که ۱۱ نفر از آنها در جابجایی اجباری کودکان دست داشتند.

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه بریتانیا طی بیانیه‌ای مدعی شد: «در برنامه دلخراش او برای اخراج اجباری کودکان و تبلیغات مملو از نفرت که توسط نوکرانش منتشر می‌شود، ما قصد واقعی پوتین برای محو کردن اوکراین از نقشه را می‌بینیم.»

بر اساس این گزارش، اوایل این ماه روسیه اعلام کرد که حدود ۷۰۰ هزار کودک را از منطقه جنگی در اوکراین خارج و به خاک روسیه منتقل کرده است.

مسکو اعلام کرد که برنامه‌اش برای انتقال کودکان از اوکراین به خاک روسیه، حفاظت از یتیم‌ها و کودکان رها شده در منطقه جنگی است.

با این حال، اوکراین ادعا کرده است که بسیاری از کودکان به طور غیرقانونی اخراج شده‌اند و ایالات متحده نیز مدعی شده که هزاران کودک به زور از خانه‌هایشان جدا شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha