۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۶
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85172827
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شبیه‌سازی افتتاحیه «ریسکیِ» المپیک پاریس روی رود سِن

تهران- ایرنا- شهر پاریس مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ که قرار است روی آب رود سِن برگزار شود را شبیه‌سازی کرد.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک برای نخستین بار خارج از دهکده اصلی برگزار می‌شود و ورزشکاران و مقامات هم برای حضور در این مراسم پر زرق و برق و البته پرزحمت، قرار است با ناوگانی متشکل از یک‌صد کشتی، پاریس را سیاحت کنند.

در فاصله یک سال تا این رویداد، امروز تمام ترددها روی رودخانه سِن در شهر نور متوقف شد و کشتی‌هایی که برای جابه‌جایی شرکت‌کنندگان در المپیک تدارک دیده‌ شده‌اند، مسافت ۶ کیلومتری تعیین‌شده برای کاروان‌ اعزامی کشورها و همچنین خبرنگاران، امدادگران و نیروهای خدمات اضطراری را طی کردند.

تضمین امنیت شرکت‌کنندگان و جمعیت چندصدهزار نفری در اطراف رودخانه سِن، چالشی بزرگ برای سازمان‌دهندگان این رویداد است.

شبیه‌سازی افتتاحیه «ریسکیِ» المپیک پاریس روی رود سِن

در همین راستا، حدود ۴۰ کشتی، ورود کاروان‌های اعزامی به المپیک ۲۰۲۴ را شبیه‌سازی کرده و علاوه بر این، ۱۸ کشتی دیگر نیز به واحدهای خدمات اورژانسی، سازمان‌دهندگان و تیم‌های پوشش‌ صوتی و تصویری رویداد اختصاص داشتند.

تیری ریبول، مدیر اجرایی این رویداد پیش‌تر گفته بود که سازمان‌دهندگان باید سبک جدید فیلمبرداری از مراسم افتتاحیه را آزمایش کنند.

شبیه‌سازی افتتاحیه «ریسکیِ» المپیک پاریس روی رود سِن

بلیت برای حدود ۱۰۰هزار نفر که در این مراسم قرار است به آنها هدایای کوچکی به رسم یادبود اهدا شود، فروخته شده و چندصدهزار نفر دیگر نیز خواهند توانست به طور رایگان مراسم را از کنار رودخانه به تماش بنشینند.

همچنین تور ۸۰ روزه مشعل المپیک نیز قرار است با کشتی از یونان شروع شده و پس از گذر از بندر مارسی، در مون‌سن‌میشل در شمال فرانسه و کاخ ورسای به سفر خود پایان دهد. بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، ۵ تا ۲۱ مرداد و پارالمپیک ۷ تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ به میزبانی فرانسه برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha