طلب تامین اجتماعی مازندران از مراکز دولتی و شرکت‌های حقوقی چقدر است

ساری - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: این سازمان از مراکز دولتی و غیر دولتی، افراد حقیقی، حقوقی و کارفرمایان مبلغ یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان طلب دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن فلاح روز دوشنبه در نشست خبری در بابلسر بیان کرد: در حال حاضر ۳۵ هزار واحد کارفرمایی می توانند از قانون بخشودگی جرایم برای پرداخت بدهی خود اقدام و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بخشودگی شامل حال آنها خواهد شد.

وی افزود: اگر این کارفرمایان بدهی خود را در قالب ۱۲ قسط نقدی پرداخت کنند شامل ۱۰۰ درصد تخفیف بخشودگی جرایم می شوند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۳۳ هزار بیمه شده اصلی به خانواده تامین اجتماعی مازندران و از سویی دیگر ۷۱ درصد افزایش وصول منابع داشته ایم.

وی اضافه کرد: ضریب پشتیبانی ورودی تامین اجتماعی نسبت به مستمری بگیران در کشور ۴/۲ دهم است که این آمار برای مازندران ۳/۷ دهم می باشد.

طلب تامین اجتماعی مازندران از مراکز دولتی و شرکت‌های حقوقی چقدر است

فلاح بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مازندران که قالب بازنشستگان به این استان مهاجرت می کنند و از طرفی دیگر بسیاری از جوانان مازندران در بخش صنعتی در استان های دیگر فعال می باشند، حق بیمه خود را در آن استان پرداخت می کنند لذا بر این اساس در سال گذشته ۸ درصد به مستمری بگیران مازندران اضافه شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری بابل دو میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی می باشند که برابر با ۶۱ درصد جمعیت استان را شامل می شوند.

افزایش خدمات به بازنشستگان

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران بیان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم خدمات و توجه به بازنشستگان این سازمان بیشتر شده است.

وی افزود: افزایش ۱۲۰ درصدی بیمه تکمیلی سهم سازمان برای مستمری بگیران و پرداخت وام از ۷ میلیون به ۲۰ میلیون تومان از جمله خدمات به بازنشستگان مازندران می باشد.

وی بیان کرد: دو هزار و ۲۰۰ بازنشسته مازندران در قالب ۲۲ کاروان زیارتی به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی همچنین اظهار داشت : با تسویه بخش زیادی از بدهی دولت به تامین اجتماعی افزایش حقوق مستمری بگیران، کمک معیشت آنها، حق عائله مندی و حق مسکن به صورت قابل توجهی افزایش یافته است.

فلاح همچنین در بخش دیگری بیان کرد: جهت گسترش چتر بیمه ای در مازندران، بیمه مشاغل خانگی و دانشجویان مازندران به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

از جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری مازندران ۲ میلیون نفر تحت پوشش این سازمان قرار دارند که این آمار ۶۱ درصد از جمعیت مازندران را شامل می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha