۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85172937
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام پاکستانی بر لزوم تاسیس بازارچه‌های مرزی جدید با ایران تاکید کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر مشاور انرژی پاکستان با قدردانی از اهتمام جمهوری اسلامی ایران در گسترش همکاری‌های دوجانبه، خواستار تسریع در ساخت دیگر بازارچه‌های مرزی میان ایران و پاکستان شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محمد هاشم خان نوت زی امروز در دیدار با حسن دوریش وند سرکنسول ایران در کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان، پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه از جمله مناسبات تجاری و بازرگانی میان استان‌های همجوار مرزی ایران و پاکستان گفت‌وگو کرد.

وی از افزایش صادرات برق ایران به پاکستان تحت پروژه پولان-گبد و بهره‌برداری رسمی از اولین بازارچه‌ مرزی دو کشور در نقطه پیشین-مند و همچنین اهتمام ایران در تقویت همکاری‌های دوجانبه با پاکستان قدردانی کرد.

این مقام پاکستانی ضمن تاکید بر لزوم تسریع در ساخت دیگر بازارچه‌های مرزی میان دو کشور افزود: ارتباطات و حمل و نقل یک عامل اساسی در گسترش مناسبات دو کشور است لذا باید اقدامات لازم در توسعه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی انجام شود.

وی همچنین از تسهیلات و خدماتی که سرکنسولگری ایران در کویته برای تجار و شهروندان ایالت بلوچستان جهت سفر ایران ارائه می‌کند، قدرانی کرد.

شایان ذکر است که تاکنون ۲ بازارچه مرزی پیشین-مند و ریمدان-گبد از مجموع شش بازارچه‌ای که ساخت آن در دستور کار جمهوری اسلامی ایران و پاکستان قرار دارد، به بهره‌برداری رسیده است.

نخستین بازارچه مرزی ایران در پیشین سیستان و بلوچستان با پاکستان و همچنین طرح انتقال برق پولان-گبد روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت امسال توسط آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به بهره‌برداری رسید.

امسال حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان برای اولین بار از ۲ میلیارد دلار عبور کرد و پیش بینی می‌شود با عزم مقام‌های بلندپایه دو کشور برای افزایش همکاری‌های تجاری به ویژه کمک به تسهیل و روان‌سازی تجارت مرزی در آینده نیز حجم تجارت دوجانبه به رقم ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha