استخر فرهنگیان آبادان پس از ۱۰ سال تکمیل می‌شود

آبادان - ایرنا - یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای تکمیل استخر فرهنگیان خبر داد و گفت: این طرح پس از ۱۰ سال تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اختصاص اعتبار تکمیل می‌شود.

سید محمد مولوی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح استخر معلمان در شهرستان آبادان باید تاکنون به عنوان یک طرح رفاهی و ورزشی مناسب برای فرهنگیان آبادان و اروندکنار به بهره‌برداری می‌رسید.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته تکمیل این طرح به عنوان مطالبه جدید فرهنگیان منطقه و یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خوزستان گنجانده و تصویب شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شوراس اسلامی بیان کرد: بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سریع این طرح به وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافت و این اعتبار از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه با این تخصیص بخش قابل توجهی از طرح، تکمیل و احداث خواهد شد، افزود: پیگیر اختصاص و تامین اعتبار جدید برای تکمیل نهایی طرح استخر فرهنگیان هستیم.

۱۷هزار ورزشکار آبادانی دارای بیمه ورزشی هستند.

شبکه تلفن همراه در روستاهای آبادان ارتقا می‌یابد

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: با پیگیری انجام شده میزان دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت در روستاهای آبادان ارتقا می‌یابد.

وی افزود: اتصال شبکه همراه و اینترنت چوئبده به آبادان واروندکنار در حال نهایی شدن است و با اتصال آن شاهد کیفیت بخشی در این بخش خواهیم بود.

مولوی بیان کرد: با توجه به شرایط پراکندگی روستایی شهرستان میزان دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت در چند روستا با مشکل مواجه شده و با تدابیر اتخاذ شده و هماهنگی با شرکت مخابرات استان خوزستان سعی بر این است تا در حوزه زیرساختی میزان دسترسی مردم به اینترنت افزایش یابد.

وی افزود: نصب چند دکل مخابراتی برای تقویت پوشش تلفن همراه در حال پیگیری است و سعی می‌شود تا پایان سال جاری مشکل آنتن دهی در مناطق روستایی به حداقل برسد.

بازارچه مرزی اروندکنار سهمیه ارزی گرفت

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای بازارچه مرزی اروندکنار سهمیه ارزی اختصاص یافته و نماینده وزارت صمت در آن مستقر و ساختار بازارچه در سامانه گمرک تعریف شده است.

وی افزود: بازارچه مرزی با توجه به نزدیکی به بندر فاو عراق و کشور عراق ظرفیت مناسبی برای صادرات کالاهای غیرنفتی و واردات و ایجاد فرصت‌های شغلی در منطقه است.

اروندکنار در ۴۵ کیلومتری آبادان و روبه‌روی شهر فاو عراق قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha