۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۲۵
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85173012
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه: وضعیت معابر تربت حیدریه مناسب توانجویان نیست

تربت‌حیدریه - ایرنا - امام جمعه تربت‌حیدریه از آنچه که نامناسب بودن وضعیت معابر اماکن شهری، اداری، مذهبی، علمی و فرهنگی این شهر برای تردد معلولان نامید؛ انتقاد کرد و گفت: حتی مسجد جامع شهر نیز برای ورود افراد توان‌یاب مناسب‌سازی نشده و همه ما مسوولان مقصریم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمد معلمی عصر دوشنیه در آیین افتتاح بنیاد خیریه معلولان ایران شعبه تربت‌حیدریه افزود: مفهوم این کم کاری از ۲ بُعد قابل بررسی است که بخش نخست آن به معنی بی‌توجهی جامعه به این قشر سخت‌کوش است.
وی از توان‌یابان به عنوان الگوهای موفقیت و بی‌ادعا یاد کرد و گفت: بُعد دوم این غفلت بدان معناست که اگر پای هر عضو توان‌یاب به مراکز ورزشی، علمی، فرهنگی و مذهبی باز شود، شاهد رشد و شکوفایی یک بخش از افراد جامعه، خواهیم بود.

امام جمعه تربت‌حیدریه: وضعیت معابر مناسب توانجویان نیست

رییس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه نیز گفت: اکنون ۶ هزار نفر مددجو را تحت پوشش داریم که با احتساب خانواده آنها، جمعیت این عزیزان به ۲۰ هزار نفر می‌رسد که به صورت مستقیم و غیرمستقیم خدمات دریافت می‌کنند.
فاطمه صادق‌امیری در پیوند با افتتاح بنیاد خیریه معلولان ایرانیان نیز گفت: این بنیاد از سال ۱۳۹۲ به کوشش "ناهید کلوشانی" فعالیت خود را آغاز و امروز دومین شعبه خود را در خراسان رضوی راه اندازی کرد.
وی با بیان اینکه پایه خدمات این بنیاد، اشتغال‌زایی برای معلولان است، گفت: این بدان معناست که برای توانمندسازی و امرار معاش آنها از یک مسیر درست، کارگاه‌های آموزشی برگزار و همچنین به معلولان خدمات توانبخشی، معیشتی، فرهنگی و تفریحی ارایه می‌شود.
رییس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه در بخش دیگری گفت: به مناسبت هفته بهزیستی امروز همچنین پنجمین خانه کوچک معلولان ذهنی بد سرپرست یا بی‌سرپرست (دختر) توسط بخش خصوصی و زیر نظر بهزیستی افتتاح شد.
صادق‌امیری افزود: در تربت حیدریه پنج خانه کوچک وجود دارد که گنجایش هر کدام از آنها ۱۰ نفر است و چون مددجویان توان آموزش‌پذیری دارند، می توانند در فضای واقعی خانه به صورت مستقل همراه با آموزش‌های مناسب، به زندگی خود ادامه دهند.
وی در ادامه گفت: از مجموع پنج خانه کوچک تربت‌حیدریه سه مورد ویژه پسران، یک باب ویژه دختران و یک واحد نیز برای سالمندان است.
صادق‌امیری افزود: البته به جز این افراد، ۸۰ نفر کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست دیگر هم داریم که این‌ها سالم و در مکان‌های دیگری نگهداری می‌شوند.

امام جمعه تربت‌حیدریه: وضعیت معابر مناسب توانجویان نیست

مسوول اجرایی بنیاد خیریه معلولان ایرانیان شعبه تربت‌حیدریه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون نزدیک به ۶۰ نفر توان‌یاب را در ۲ شهرستان تربت‌حیدریه و زاوه تحت پوشش داریم.
شهرزاد فرد افزود: هنوز هیچ فرد خیری برای کمک به افراد تحت پوشش به ما مراجعه نکرده و تاکنون کلیه هزینه‌ها وهدایای تقدیمی به افراد تحت پوشش از سوی بنیاد در تهران تامین شد و امیدواریم با اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه توجه افراد نیکوکار به مددجویان جلب شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha