۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۴:۵۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85173131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر دفاع اوکراین خواستار استقرار پایگاه‌های نظامی خارجی در کشورش شد

تهران- ایرنا- آلکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین پیشنهاد کرد که ماده ۱۷ قانون اساسی این کشور در مورد ممنوعیت استقرار پایگاه‌های نظامی خارجی لغو شود.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، رزنیکوف دوشنبه در مقاله‌ای در تارنمای «لیگا.نت» نوشت: ماده مربوط به عدم دایر کردن پایگاه‌های نظامی خارجی منسوخ شده است.

وی افزود: اگر لازم باشد می‌توانیم تفسیر حقوقی دیگری یافته و پایگاه را پایگاه ننامیم بلکه آن را «مرکز همکاری و تبادل تجربه» بنامیم.

رزنیکوف در ادامه نوشت: بهتر است که این محدودیت را برداریم زیرا موضوعیت خود را از دست داده است.

اوکراین در سند سیاست خارجی خود در سال ۲۰۱۷ اولویت خود را پیوستن به ناتو اعلام کرد و پارلمان این کشور نیز در سال ۲۰۱۹ آن را تایید کرد.

سران ناتو اخیرا در نشست دو روزه خود در ویلنیوس پایتخت لیتوانی بر روی یک بسته سه قسمتی به منظور نزدیک‌تر کردن این کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به توافق رسیدند و کشورهای گروه هفت نیز بیانیه مشترکی را در مورد تضمین‌های امنیتی برای کی‌یف امضا کردند.

اما سران ناتو بر خلاف خواسته ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، جدول زمانی مشخصی برای پیوستن کی‌یف به این ائتلاف نظامی ارائه نکردند.

کشورهای عضو ناتو می‌گویند درباره الحاق اوکراین به این سازمان بعد از تمام شدن جنگ این کشور با روسیه تصمیم‌گیری خواهند کرد.

این مساله باعث نارضایتی زلنسکی شد و وی در کنفرانسی خبری گفت که نتایج نشست سران ناتو برای کی‌یف ایده‌آل نبود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha