هشدار افزایش ۱۹ درصدی تعداد حوادث غرق شدگی در فارس

شیراز-ایرنا-رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: تعداد غرق شدگان امسال در سطح این استان ۲۵ نفر بوده که به نسبت سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

محمد جواد مرادیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان خردادماه امسال ۲۵ نفر در سطح استان دچار غرق شدگی شدند.

وی ادامه داد: در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ در سطح فارس ۲۱ نفر غرق شدند که مقایسه این آمار نشان از رشد ۱۹ درصدی تعداد غرق شدگی طی سال جاری دارد.

در مناطق ممنوعه شنا نکنید

رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا و افزایش سفرهای تابستانی به شهروندان توصیه می شود که از شنا کردن در مناطق ممنوعه جدا خودداری کنند.

وی افزود: هنگام شنا کردن یا بازی در آب عواملی مانند خستگی و ضعف، آشنا نبودن به محیط و آب‌های عمیق، مهارت نداشتن در شنا، تشنج و توقف بیش از حد مجاز در زیر آب باعث می‌شود که فرد برای تنفس به راحتی به سطح آب نیاید و غرق شدگی اتفاق بیفتد.

مرادیان یادآور شد: هنگام غرق شدگی فرد به علت کمبود اکسیژن دچار استرس و هراس می‌شود و به طور غیرطبیعی برای نجات جان خود تقلا می‌کند.

وی اظهار کرد: نخستین و حیاتی‌ترین کار برای نجات یک فرد در حال غرق، خارج کردن هر چه سریع‌تر او از آب است و سعی شود فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کرد و به سرعت نیز با اورژانس تماس برقرار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha