هزینه کشاورزان در خرید کود شیمیایی ۳۰ درصد کاهش یافت

بوشهر - ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بوشهر گفت: بیشتر محصولات کشاورزی زراعی و باغی استان زیر پوشش برنامه الگوی کشت قرار گرفته و با حمایت دولت در توزیع کود یارانه‌ای بین کشاورزان ، سهم هزینه کود از مجموع هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی به میزان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

خسرو عمرانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: توزیع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه موجب شده تا هزینه کشاورزان در زمینه کود از ۴۰ به ۱۰ درصد کاهش یابد که این موضوع حمایت از کشاورزان و تولید در حوزه امنیت غذایی را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه گیاه برای رشد، به حداقل ۱۶ ماده غذایی نیاز دارد افزود: مهمترین کودهای پرمصرف مورد نیاز برای رشد محصولات کشاورزی از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۲۷ هزار تن انواع کودهای فسفاته، ازته و پتاسه در بین کشاورزان بوشهر توزیع شده است.

عمرانی بیان کرد: سهمیه امسال توزیع کود برای کشاورزان استان ۳۴ هزار و۷۳۰ تن تعیین شده که تاکنون براساس نیاز بخش کشاورزی استان تامین و توزیع شده است.

وی همچنین به روز کردن دانش کارگزاران و انتقال دانش فنی به کشاورزان را از رویکردهای جدید این شرکت دانست و گفت: در همین راستا تاکنون ۲ کارگاه آموزشی با عنوان‌های مدیریت تغذیه و حفاظت و مدیریت پایدار خاک برگزار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha