۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85173246
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانه تکانی ارتش اسراییل در سایه افزایش قدرت مقاومت

تهران - ایرنا - موج جدید ضربات تلافی جویانه نیروهای مقاومت فلسطین در نقاط مختلف سرزمین های اشغالی بویژه در مرزهای شمالی و کرانه باختری، گسترش اعتراضات و نافرمانی ها در میان نظامیان صهیونیست و فرسایش قدرت بازدارندگی ارتش رژیم صهیونیستی، فرماندهی این یگان را به تغییرات گسترده واداشته است.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، «اسرائیل هیوم» خبر داد که به دنبال تحولات میدانی جدید در سرزمین های اشغالی بویژه در مرزهای شمالی، "هرتزی هلیوی" رئیس ستاد مشترک رژیم اشغالگر فلسطین، دستور مجموعه ای از تغییرات میان فرماندهان ارتش اسراییل را صادر کرد.

به نوشته «اسرائیل هیوم»، بر اساس این دستور "شای کلابر" فرمانده گروه الجلیل به سمت ستاد بازوهای زمینی و "یعقوب هیلر" با درجه سرهنگ دومی به عنوان فرمانده ستاد و مرکز عملیات ارتش اسراییل منصوب می شوند.

در این فرمان، اسامی ۱۹ تن دیگر از سران ارتش اشغالگر قدس آمده است که به مناصب جدید منصوب شده اند.

بنابر این گزارش، همچنین مقرر شد که مأموریت سرهنگ "ایال کریم"، خاخام ارشد نظامی، برای دو سال دیگر تمدید شود.

به گزارش ایرنا، ایستادگی همه جانبه نیروهای مقاومت در برابر تجاوز ارتش صهیونیستی به مناطق مختلف سرزمین های اشغالی و دفاع مقتدرانه رزمندگان مقاومت در هفته های اخیر در نوار غزه و کرانه باختری همزمان با شکاف های داخلی در اثر اصرار کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو برای تضعیف دستگاه قضایی این رژیم، بحران داخلی و خارجی بی سابقه ای را بر سران تل آویو تحمیل کرده است.

در همین راستا، مقامات ارشد نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از بیم طغیان بدنه ارتش اسراییل علیه لایحه تغییرات قضایی مورد اصرار کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تبعات امنیتی آن، جلسه اضطراری تشکیل دادند.

"یوآو گالانت" وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی یک نشست اضطراری با فرماندهان ارشد ارتش برگزار کرد تا تاثیر اعتراضات فزاینده علیه برنامه کابینه بی بی برای تغییرات در دستگاه قضایی و تضعیف این قوه را بر توانمندی و عملکرد آتی ارتش اسراییل در برابر مقاومت فلسطین بررسی کنند. این درحالی است که رژیم صهیونیستی همزمان شاهد افزایش تهدید نیروهای ذخیره و حتی نیروهای اصلی خود مبنی بر ترک خدمت در صورت تصویب لایحه تغییرات قضایی از سوی ائتلاف حاکم است.

در این نشست "هرتزی هلیوی" رئیس ستاد مشترک ارتش، فرماندهان نیروی هوایی و دریایی، رئیس بخش ضداطلاعات نظامی (امان) و دیگر سران ارتش رژیم صهیونیستی حضور داشتند.

هدف از برگزاری این نشست، رصد تاثیر افزایش دامنه مخالفت ها با تضعیف دستگاه قضایی اسراییل از طریق لایحه تغییرات قضایی در میان نظامیان این رژیم و در نتیجه بوجود آمدن شکاف در ارتش و تبعات امنیتی آن اعلام شد.

بررسی احتمال تاثیرگذاری منفی این بحران بر توانمندی های ارتش در برخی بخش ها بویژه نیروی هوایی و بخش عملیات ویژه وابسته به (امان) از دیگر های محورهای این نشست بود.

خرگزاری فلسطینی سما در این باره نوشت: هر چند گزارش ها در دستگاه ذیربط در رژیم صهیونیستی مدعی است که فعلا جای نگرانی در خصوص لطمه دیدن توانمندی های ارتش اشغالگر وجود ندارد، اما مقامات تل آویو این احتمال را از نظر دور نداشته اند که با توجه به سرعت گرفتن روند تحولات در این زمینه، اوضاع ممکن است هر لحظه تغییر کند.

رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش داده اند که نزدیک به ۴ هزار افسر و نظامی اسراییل اعلام کرده اند که در صورت تصویب لایحه تغییرات در دستگاه قضایی این رژیم در هفته آینده، از ادامه حضور در بخش نیروهای ذخیره انصراف خواهند داد.

"نوو ارز"، فرمانده سابق یگان کماندوی نیروی دریایی رژیم صهیونیستی و یگان مخفی "دودووان" این رژیم نیز اعلام کرده که از حضور داوطلبانه در نیروهای ذخیره انصراف خواهد داد و کارهایش بعنوان رئیس تیم تحقیقاتی مربوط به حمله تجاوزگرانه اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به غزه را تعلیق می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha