احداث بیش از ۱۰ هزار متر مربع سایبان در پایانه‌های مرزی خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: بیش از ۱۰ هزار متر سایبان ثابت و موقت برای اربعین حسینی(ع) امسال در ۲ پایانه مرزی استان احداث می‌شود. 

محمد جولانژاد چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی(ع)، ۱۰ هزار و ۳۳۰ متر مربع سایبان در ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه احداث می‌شود.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در پایانه مرزی چذابه ۲ هزار و ۷۰۰ متر سایبان ثابت و یک هزار و ۶۰۰ متر سایبان موقت با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در پایانه مرزی بین المللی شلمچه نیز چهار هزار و ۳۶۰ متر سایبان موقت و یک هزار و ۶۷۰ متر سایبان ثابت با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال احداث می گردد.

جولانژاد گفت: از دیگر پروژه های درحال اجرای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان برای تقویت زیرساخت های پایانه‌های مرزی استان می‌توان به تعمیر و افزایش ظرفیت سرویس های بهداشتی در گیت خروجی اتباع، احداث سرویس بهداشتی در ورودی گیت اتباع، تعمیر و بازسازی ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی، استراحتگاه موقت مسافران به مساحت ۲۵۰ متر مربع به همراه ایجاد پوشش سایبان و مه پاش در پایانه مرزی بین المللی شلمچه، گیت بندی پایانه حمل مسافر با احداث سکو و ایجاد لاین بندی با داربست به منظور کنترل عبور زائران در چند منطقه، تعمیرات اساسی سرویس بهداشتی، اجرای محوطه سازی و احداث سقاخانه در پایانه چذابه اشاره کرد.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: اجرای پروژه های زیرساختی پایانه های مرزی استان با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال تا نیمه مردادماه به پایان می رسند.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد اتباع ایرانی و عراقی، به ویژه زایران اربعین، و زایران حرم‌های امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha