کره‌جنوبی نگران تبعات ماجرای فوکوشیما؛ سئول آزمایش‌ها را افزایش می‌دهد

تهران- ایرنا- کره جنوبی به دنبال اعلام برنامه رهاسازی آب‌های آلوده به رادیواکتیو، توسط دولت ژاپن، آزمایش‌های آب اقیانوس را افزایش می‌دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از کیودو، وزارت اقیانوس‌های کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد این کشور تعداد نقاط دریایی را برای آزمایش‌های تشعشع اضطراری دو برابر خواهد کرد تا نگرانی‌ها در مورد رهاسازی برنامه‌ریزی شده آب آلوده به رادیو اکتیو توسط ژاپن از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما را کاهش دهد.

«پارک سونگ هون»، معاون وزیر اقیانوس‌های کره، در یک جلسه توجیهی گفت: ماه گذشته، کره جنوبی آزمایش‌های تشعشع روی آب اقیانوس‌ها را در ۹۲ نقطه در اطراف شبه جزیره کره آغاز کرد و ۱۰۸ نقطه ساحلی دیگر را برای تقویت نظارت بر سطوح رادیواکتیویته اضافه خواهد کرد.

ژاپن قصد دارد به زودی آب رادیواکتیو نیروگاه فوکوشیما را به دریا رها کند، زیرا آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از بررسی دو ساله برنامه توکیو را مطابق با استانداردهای ایمنی خود تشخیص داد.

پارک افزود: کره جنوبی به جای استفاده از روش های بازرسی سنتی که معمولا بیش از دو ماه طول می کشد، از روش تجزیه و تحلیل سریع، برای دریافت هر چه زودتر نتایج استفاده خواهد کرد.

وی گفت: معمولا حدود چهار روز طول می کشد تا نتایج آنالیز بدست آید اما زمانی که نتایج به صورت روزانه در دسترس باشند، آن را به طور مرتب اعلام خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، به رغم اعتراض مردم و اتحادیه های کارگری کره جنوبی و برخی کشورهای منطقه از جمله چین و کره شمالی به خطرات رهاسازی پساب نیروگاه هسته ای فوکوشیما ژاپن در آب‌های آزاد، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اما این مسئله را خطرناک نمی داند و مجوز آن را به ژاپن داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha