پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شد

تهران- ایرنا- حجت الاسلام نصرالله پژمانفر با رأی نمایندگان به عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی برای سال چهارم مجلس یازدهم انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتخاب رییس کمیسیون اصل نود مجلس، در دستور کار جلسه علنی روز سه شنبه - 27 تیر - مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. طبق آیین نامه رییس این کمیسیون با پیشنهاد هیات رییسه و با انتخاب نمایندگان مجلس انجام می شود.

هیات رییسه نصرالله پژمانفر و حسن شجاعی را برای نامزدی ریاست کمیسیون اصل 90 به مجلس پیشنهاد کرده بود که در نهایت پژمانفر با ۱۱۵ رأی از مجموع ۲۲۵ رأی مأخوذه به عنوان رئیس کمیسیون مذکور از سوی نمایندگان مجلس برگزیده شد.

رای گیری برای انتخاب رییس این کمیسیون به صورت با ورقه انجام شد و سید مرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان، احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر و کمال علیپور خنکداری نماینده مردم قائمشهر آرای مأخوذه را شمارش کردند.

بر اساس اصل ۹۰ قانون اساسی هرکس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضاییه داشته باشد، می تواند شکایت خود را کتبا به مجلس شورای اسلامی عرضه کند. مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی بدهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه و یا قوه قضاییه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام نماید و در مواردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامله برساند.

در دو سال گذشته، پژمانفر ریاست این کمیسیون را بر عهده داشته است و در سال نخست نیز شجاعی رییس این کمیسیون بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha