۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۷:۱۷
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85173306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست شهروندان غرب مازندران در ملاقات مردمی مدیران کل چه بود

نوشهر- ایرنا - بیست و هفتمین دیدارهای مردمی مدیران کل در دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر برگزار شد که به گفته مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری، انشعابات چهارگانه، بیمه، تسهیلات و کمکهای معیشتی به ترتیب بیشترین فراوانی درخواست های امروز بوده است.

به گزارش ایرنا، دفتر استانداری غرب مازندران با حضور شماری از مسوولان استانی به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم این خطه از استان و حل مشکلات آنان پذیرای جمع زیادی از روستاییان و شهروندوان در این منطقه بود و از آغاز فعالیت این دفتر تا امروز به درخواست حدود ۶ هزار نفر پاسخ داده شده است.

روز سه شنبه مدیران استانی از جمله مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران به همراه مدیران کل، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل سازمان تامین اجتماعی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل امور مالیاتی و مدیریت امور شعب بانک رفاه کارگران استان از ساعت هشت صبح در دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر حضور یافتند و تا ساعت ۱۴ به درخواست نفر از متقاضیان پاسخ دادند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران در حاشیه دیدار چهره به چهره مدیران با اقشار مردم غرب مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امروز علاوه بر ملاقات مردمی استاندار مازندران با مردم، تمامی ۲۲ فرماندار در نقاط مختلف استان پاسخگوی مطالبات شهروندان حوزه مدیریتی خود بودند.

اسماعیل مهرافزا افزود : دیدار چهره به چهره اقشار مردم شهرستان های غرب مازندران با حضور مدیر کل از حوالی ساعت هشت صبح تا ۱۴ عصر امروز در دفتر استانداری غرب مازندران مستقر در نوشهر انجام شد.

وی به حضور هفت مدیران کل ستادی و اجرایی در این دیدار مردمی در غرب مازندران اشاره و اضافه کرد : در این ملاقات که مراجعه‌کنندگان آن از طبقات و گروه‌های شغلی مختلف بودند، مشکلات و مطالباتی از قبیل درخواست انشعابات، بیمه کارگری و خدمات بیمه ای، وام خود اشتغالی و قرض الحسنه و مساعدت و کمک های حوزه معیشتی را مطرح کردند و پس از صدور دستور از سوی مدیران کل مربوط، پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات آنان انجام شد.

به گفته وی امروز به درخواست ۱۸۵ مراجعه کننده که عمده آنها به ترتیب انشعابات چهارگانه، بیمه، وام و کمک های معیشتی بوده و دستورات لازم برای بررسی مشکلات آنان داده شد.

مهرافزا تصریح کرد : از مجموع ۱۸۵ درخواست و نامه امروز در دفتر غرب استانداری مازندران ۷۵ خواست مربوط به انشعابات چهارگانه بوده است.

سه شنبه هفته گذشته هم که مدیران استانی در این دفتر حضور پیدا کردند ۲۵۰ نفر به این دفتر مراجعه داشتند که بر اساس آمار موجود دفتر غرب استانداری مازندران حدود ۹۰ درصد موضوع درخواست‌ها در باره دریافت انشعابات، آب، برق و گاز برای بناهای مسکونی در حریم شهرها و خارج از بافت نقاط روستایی بود.

کارشناسان یکی از ویژگی‌های دولت مردمی سیزدهم توزیع عادلانه خدمات و رفع تبعیض و برقراری عدالت برشمردند و می گویند : دولت در رفتارش هم سعی کرده به این شعارها جامه عمل بپوشاند و نمونه آن می‌توان به راه اندازی این دفتر اشاره کرد.

از زمان راه اندازی این دفتر، استاندار مازندران طبق گزارش‌های منابع رسمی، مدت پنج بار شخصاً در این دفتر حضور پیدا کرد و از نزدیک با ریز مشکلات مردم آشنا شد و پای درد و دل آنها نشست و دستورات لازم برای رسیدگی به حل مشکلات مردم غرب مازندران صادر کرد.

دفتر نمایندگی استانداری مازندران در اول دی ماه سال گذشته با پیگیری استاندار، با هدف دسترسی آسان مردم غرب استان به مدیران ارشد مرکزنشین در نوشهر راه اندازی شده است.

درخواست شهروندان غرب مازندران در ملاقات مردمی مدیران کل چه بود

خطرات جاده‌ای، طولانی شدن رسیدگی به در خواست‌های اداری و دسترسی نداشتن آسان به مدیران استانی از دغدغه‌ها و رویاهای دست نیافتنی مردم غرب مازندران بود که با شکل گیری دولت جهادی سیزدهم و استقرار این دفتر گامی مؤثر برای جلوگیری از تمرکز زدایی و توزیع عادلانه خدمات در این خطه غربی مازندران برداشته شد.

طبق آمار مسؤول دفتر استانداری غرب مازندران از زمان راه اندازی این دفتر تاکنون افزون بر پنج هزار نفر از مردم خطه غربی استان پس از مراجعه به دفتر و ارائه درخواست‌هایشان به مدیران استانی پاسخ دریافت کردند.

غرب مازندران ۲۱ شهر، هزار و ۱۵۰ روستا و هفت شهرستان و افزون بر یک میلیون فر جمعیت دارد.

نور. نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha