۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85173308
T T
۱۶ نفر

برچسب‌ها

مسافرخانه کتابی ملایر ثبت ملی شد

۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبر: 85173308
مسافرخانه کتابی ملایر ثبت ملی شد

همدان- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: مسافرخانه کتابی ملایر پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۳۸۴۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

«ابراهیم جلیلی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مراتب ثبت مسافرخانه کتابی در فهرست میراث فرهنگی ‌و تاریخی ملی از سوی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار همدان ابلاغ شد.

وی افزود: ثبت ملی مسافرخانه کتابی ملایر، در راستای اجرای بند(ج) ماده واحد، قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی و تاریخی کشور انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر ادامه داد: در همین رابطه مراتب ثبت اثر فرهنگی و تاریخی «مسافرخانه کتابی» واقع در استان همدان، شهر ملایر در میدان امام خمینی(ره) پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۳۸۴۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

جلیلی بیان کرد: مسافرخانه کتابی در جداره میدان امام خمینی(ره) و روبروی بازار تاریخی شهر، از معدود بناهای تاریخی باقی مانده در شهر ملایر واقع شده است.

وی یادآور شد: براساس نامه ابلاغی وزیر میراث فرهنگی به استاندار همدان، آثار تحت حفاظت و نظارت این وزارتخانه است و اجازه هیچگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود، داده نمی‌شود.

جلیلی تاکید کرد: هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود، برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.

وی گفت: مرمت و بازسازی اثر، تنها با تایید و نظارت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان ممکن خواهد بود.

به گزارش ایرنا؛ تاکنون بیش از ۳۴۰ اثر و بنای تاریخی در شهرستان ملایر شناسایی شده که از این تعداد بیش از ۲۰۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha