باید بتوانیم قهرمان متناسب با فرهنگ خودمان تولید و معرفی کنیم

تهران- ایرنا- فیلمساز برگزیده نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا گفت: به اندازه‌ای که تلاش می‌کنیم جامعه را به سمت جامعه فرهنگی پیش ببریم، قهرمان تولید و معرفی نکردیم و اگر هم قهرمانی داریم، بازنمایی نشده است؛ اگر این جشنواره بتواند عامل این موضوع شود، اتفاق خوبی است.

محمد حبیبی منصور با مستند «بانو» برنده بهترین جایزه کارگردانی فیلم مستند در نخستین جشنواره فیلم حوا شد. او درباره دریافت این جایزه به ایرنا گفت: برگزرای جشنواره فیلم حوا ایده خوبی بود و باید با آن همراه شد و دید که در ادامه چطور پیش می‌رود.

وی افزود: این جشنواره اتفاق خوبی است که بتواند برای مردم جامعه‌ای که مدعی فرهنگ و تمدن است قهرمان زن متناسب آن فرهنگ تولید کند؛ در این حوزه در جامعه خلا وجود دارد و این اتفاق را نداریم، یعنی آنقدر که تلاش می‌کنیم جامعه را به سمت جامعه فرهنگی پیش ببریم، به آن اندازه قهرمان تولید و معرفی نکردیم و اگر هم قهرمانی داریم، بازنمایی نشده اگر این جشنواره بتواند عامل این موضوع شود، اتفاق خوبی است.

حبیبی منصور درباره مستند «بانو» گفت: این فیلم پیش از این در چند جشنواره بین‌المللی شرکت داشت، در جشنواره فیلم فجر، نامزد سیمرغ شد و در جشنواره فیلم حقیقت نیز خوب دیده شده بود و چون موضوعی مربوط به زنان داشت به نظرم باید در این جشنواره حضور پیدا می‌کرد.

باید بتوانیم قهرمان متناسب با فرهنگ خودمان تولید و معرفی کنیم
محمد حبیبی منصور - مستندساز

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ حوا به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور ۱۶ تا ۲۳ تیر ماه سال جاری در سطح کشور و از ۲۰ تا ۲۳ در تهران برگزار شد.

این رویداد محوریت موضوع زنان و خانواده را در دستور کار خود دارد و با همکاری مراکز و سازمان‌های فرهنگی مختلف فعالیت خود را دنبال می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha