۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 5478
کد خبر: 85173376
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیات‌های مذهبی تبعیت از مصوبات شورای تأمین را جدی بگیرند

زاهدان- ایرنا- فرماندار زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: هیات‌های مذهبی و امنای مساجد در زاهدان بیش از گذشته بویژه در ایام محرم‌الحرام پیشرو، تابع مصوبات شورای تأمین باشند.

به گزارش ایرنا، ابوذر مهدی نخعی روز سه‌شنبه در نشست اعضای شورای تأمین زاهدان با تعدادی از اعضای هیات‌های مذهبی و هیات‌امنای مساجد و جمعی از اعضای شورای‌عالی و شورای هیات های مذهبی زاهدان و سیستان و بلوچستان که در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با بیان اینکه همه دغدغه اعضای شورای تأمین زاهدان هرچه باشکوه برگزارشدن برنامه‌های محرم‌الحرام پیشرو است، افزود: شرایط سیستان و بلوچستان با سایر استان‌های کشور از هر لحاظ متفاوت‌تر است، ما با دو کشور افغانستان و پاکستان بی‌ثبات، همسایه هستیم که شرایط این خطه از کشور را با سایر نقاط استثنا کرده و بر این‌ اساس این استان دارای شرایط و ملاحظات خاص خود است.
وی اظهارکرد: تهدید در سیستان و بلوچستان به اشکال مختلف پویا و فعال است و چندین سرویس جاسوسی و امنیتی معاند در پشت مرزها حضور دارند و در تلاش هستند تا این استان را پاشنه آسیب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کنند، در این‌ خصوص از هیچ اقدامی روی‌گردان نیستند که نمونه بارز آن حمله هفته گذشته به کلانتری ۱۶ زاهدان بود.
رئیس شورای تأمین زاهدان گفت: اعضای این گروهک‌ها و سرویس‌ها، هیچ بویی از مروت، انسانیت و محبت و جوانمردی نبرده‌اند، آن‌ها کسانی هستند که بچه ۶ ماهه را در بغل مادرش در چابهار شهید کردند.
وی تأکید کرد: امنیت تعارف‌بردار نیست، همه به ویژه هیات‌های مذهبی و مساجد باید کمک کنند تا امنیت به بهترین شکل در ایام محرم امسال برقرار باشد.
نخعی خاطرنشان کرد: هیات‌های مذهبی و مساجد همواره ثابت کرده‌اند در همه‌جا پیشرو هستند چه در کمک در ایام اوج بیماری کرونا، چه در کارهای جهادی و فرهنگی و چه در مسائل دیگر، همیشه پای‌کار بوده و هستند و این مساله توقع ما را از آن‌ها بالا می‌برد.
وی تأکید کرد: وقتی اعلام می‌شود تابع مصوبات شورای تأمین باشید، این موضوع سخت‌گیری و محدودیت نیست، تمام تلاش ما با وجود همه تهدیدات آشکار و پنهان، هرچه باشکوه برگزارشدن برنامه‌های محرم‌الحرام است، برنامه دسته روی بر اساس مصوبات شورای تأمین در زاهدان از پنجم محرم انجام خواهد شد و ساعت برگزاری برنامه‌ها نیز به‌زودی اعلام می‌شود، نباید خارج از این ساعت اعلام شده، هیاتی به فعالیت بپردازد.
قابل ذکر است در ادامه این مراسم اعضای شورای تأمین ملاحظات امنیتی خود را بیان و در پایان پرسش‌وپاسخ نیز انجام شد و پاسخ لازم از سوی مسوولان مربوطه ارائه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha