فریادشیران: خداراشکر قربان‌زاده شفاف‌سازی می‌کند/ با اخم بازیکن، قراردادش چند برابر می‌شود

تهران- ایرنا- مربی اسبق فوتبال ایران گفت: خداراشکر حسین قربان زاده قراردادهای بازیکنان را برای مردم شفاف سازی می‌کند. الان برخی افراد قربان زاده را زیر سوال می‌برند؛ چون منافع‌شان به خطر افتاده است.

نادر فریادشیران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در مورد بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: در مورد مسائل بدهی‌های باشگاه استقلال و پرسپولیس این تیم‌ها دولتی‌اند و خود دولت باید از این تیم‌ها حمایت کنند. اگر نمی‌توانند به این باشگاه‌ها رسیدگی کنند، خیلی راحت می‌توانید آن‌ها را واگذار کنید. خیلی‌ افراد عاشق استقلال و پرسپولیس هستند و قطعا هم دو باشگاه پیشرفت خواهد کرد. در خصوص بحث مالی، سرخابی‌ها بدهی‌های زیادی دارند و حق پخش تلویزیونی و درآمد بلیت‌فروشی به آنها تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: به نظر من اگر برخی مدیران پیشین استقلال و پرسپولیس تخلف نمی‌کردند، الان این دو باشگاه درگیر موضوع بسته شدن پنجره‌ نقل‌وانتقالاتی نمی‌شدند. ما کسانی را داریم که عاشق فوتبال هستند. ولی جایی برای آنها در این دو باشگاه نیست. دود این کارها به چشمان هواداران می‌رود. الان دیگر مثل گذشته نیست که همه مردم عاشق فوتبال باشند و این نشان دهنده افت فوتبال ماست. فوتبال باید درآمدزا باشد ولی فوتبال ایران زیان‌ده است.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد حرف شنوی مدیران باشگاه‌ها از دلالان، تصریح کرد: حرف شنوی مدیران به یک مثلث ختم می‌شود که این مثلث شامل مدیرعامل،سرمربی و دلال است. اگر یکی از آن‌ها سالم باشد، ۱۰۰ درصد این پازل فساد نابود می‌شود. متاسفانه در حال حاضر افراد سالم خیلی کم در فوتبال ایران پیدا می‌شود. الان هر بازیکنی به باشگاه جدیدی می‌رود قطعا دلال درصدی از این انتقال را می‌گیرد. اگر مسئولان جلوی پازل فساد در فوتبال را بگیرند قطعا دست مافیا و دلال در فوتبال کشورمان قطع می‌شود.

فریادشیران ادامه داد: صدای ما که عاشق فوتبال کشورمان هستیم به هیچ کجا نمی‌رسد. مثلا در اروپا اگر باشگاه‌ها تخلف کنند جلوی این کار را می‌گیرند. نمونه‌اش در یوونتوس فساد مالی رخ داد که مسئولان فوتبالی وارد شدند و باشگاه ایتالیایی را جریمه و ۱۵ امتیاز از این تیم کسر شد. ولی این کار در فوتبال ایران هیچ وقت رخ نمی‌دهد.

مربی اسبق فوتبال ایران درباره قراردادهای عجیب و غریب با بازیکنان ایرانی، توضیح داد: واقعیت این است که باشگاه‌های ایرانی تراز مالی‌شان همیشه منفی است. چرا وقتی بازیکنی اخم می‌کند یا ناراحت می‌شود سریع مبلغ قرارداد را افزایش می‌دهید؟ مثلا یک بازیکنی قرارداد ۵ میلیاردی دارد، بعد می‌شود ۵۵ میلیارد. البته باشگاه‌ها درآمد ندارند و فقط ضرر است. خداراشکر حسین قربان زاده قراردادهای بازیکنان را برای مردم شفاف سازی می‌کند. الان برخی افراد قربان زاده را زیر سوال می‌برند؛ چون منافع‌شان به خطر افتاده است. باید دستگاه‌های مربوطه سریعا در این مسائل ورود پیدا کنند. در اروپا وقتی با بازیکن قرارداد بسته می‌شود بر اساس ارزش‌های فنی آن بازیکن است. ولی در ایران بازیکنی در بحث قراردادش ناراحت باشد سریع مدیران باشگاه قرارداد او را ۲ برار می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha