۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85173517
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

نهالستان‌های ایران در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت، ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید کردند

گرگان- ایرنا- مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: با استفاده از ظرفیت نهالستان دولتی و خصوصی کشور و در نخستین سال اجرای طرح چهار ساله کاشت یک میلیارد درخت، ۲۵۰ میلیون نهال تولید شد و آماده کاشت است.

رضا احمدی روز سه‌شنبه در حاشیه گردهمایی مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه سه کشور در گرگان به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد نهال در ۳۰۸ نهالستان بخش خصوصی و ۱۹۲ نهالستان بخش تولید شد.

به گفته وی حدود ۴۰ درصد از این نهال‌ها در حاشیه راه‌ها توسط راهداری، فضای سبز توسط شهرداری‌ها، دهیاران و ادارات اوقات و امور خیریه و جمعیت هلال احمر، بیش از ۳۳ درصد توسط صنایع و بقیه توسط منابع طبیعی و آبخیزداری کاشته خواهد بود.

وی یادآور شد: این نهال‌ها توسط بدون اعتبارات دولتی و با بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت مردمی به ویژه خیرین، کارآفرینان و مسوولیت‌های اجتماعی بخش خصوصی تولید شد و اقدامی بی‌سابقه است.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ادامه داد: تولید ۲۵۰ میلیون نهال طی یک سال در شرایطی رقم خورد که سقف تولید سالانه نهال طی ۲ اخیر در ایران ۱۶ میلیون نهال بود.

گردهمایی ۲ روزه مدیران کل ۱۱ استان کشور در قالب منطقه سه کشور برای بررسی آخرین وضعیت تولید نهال در نخستین سال اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت طی چهار سال آینده به میزبانی گلستان در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha