۴۵ طرح ورزشی استان سمنان در انتظار تخصیص اعتبار برای تکمیل است

سمنان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: ۴۵ طرح ورزشی نیمه‌تمام نیازمند تخصیص اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری از سوی ورزشکاران است.

سید محمدتقی علوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: طرح‌های نیم تمام ورزشی در استان سمنان بین پنج تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تکمیل این طرح‌ها نیازمند تامین اعتبار است.

وی بیان کرد: در استان سمنان واحدهای صنعتی زیادی وجود دارد که در کمتر استانی مشاهده می‌شود، اما این واحدها کمتر به حمایت مالی از ورزش می‌پردازند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان اضافه کرد: با توجه به پراکندگی و محرومیت برخی از روستاهای استان، خانه‌های ورزش روستایی می‌تواند به روستاییان برای تقویت شادی و نشاط و تقویت زیرساخت ورزشی کمک کند.

وی تصریح کرد: توسعه فرهنگ ورزش و تقویت و تجهیز امکانات ورزشی در مناطق روستایی در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان قرار دارد.

علوی یادآور شد: طرح خانه ورزش از سال ۱۳۹۲ با همکاری ادارات ورزش و جوانان استان‌ها در دستور کار قرار گرفت و بر این پایه، علاوه بر تخصیص یک مکان برای ورزش، لوازم ورزشی شامل میزهای پینگ‌پنگ، شطرنج، فوتبال‌دستی، و دارت در اختیار روستاها قرار می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان خاطرنشان کرد: میز پینگ پنگ، راکت و توپ، میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی، از جمله تجهیزات خانه‌های ورزش روستایی است.

استان سمنان ۵۰ هیات ورزشی دارد که از این تعداد ۴۷ هیات زیر نظر مستقیم اداره‌کل ورزش و جوانان استان فعال است و مجمع‌ این هیات‌ها به طور منظم برگزار می‌شود.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت بیش از ۱۴۱ هزار نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha