۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبر: 85173587
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

میهمان ناخوانده آمریکایی در آبهای آسیایی

۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبر: 85173587
میهمان ناخوانده آمریکایی در آبهای آسیایی
عکس اختصاصی خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از پهلو گرفتن زیردریایی اتمی آمریکا در بندر بوسان

تهران - ایرنا - خبرگزاری رسمی کره جنوبی روز سه شنبه به نقل از یک مقام رسمی کاخ سفید خبر داد یک فروند زیردریایی غول پیکر آمریکا با قابلیت حمل سلاح اتمی برای نخستین بار طی دهه های گذشته، وارد آبهای کره جنوبی شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کورت کمپبل هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور منطقه هند-اقیانوسیه ضمن اعلام این خبر، مدعی شده است که هدف ورود این زیردریایی اتمی به آبهای کره جنوبی، تقویت بازدارندگی دربرابر تهدیدهای هسته ای کره شمالی است.

این مقام رسمی آمریکا گفت که بعد از گفت و گوها و مذاکرات یون سوک یول و جو بایدن، روسای جمهوری کره جنوبی و آمریکا که ماه آوریل سال جاری در واشنگتن انجام شد، آمریکا قول داد که یک زیردریایی با قابلیت حمله سلاح هسته ای برای افزایش بازدارندگی در برابر کره شمالی، به آبهای منطقه اعزام کند.

کمپل با تاکید بر این که این اولین سفریک زیردریایی هسته ای آمریکایی به کره جنوبی در دهه های اخیر است، افزود: یک فروند زیردریایی هسته ای آمریکا اکنون درحال پهلو گرفتن در بندر بوسان کره جنوبی است.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی هفته گذشته این طرح را محکوم کرد و هشدار داد "ممکن است در عمل منجر به بدترین بحران و درگیری هسته ای دنیا شود."

خبر ورود زیردریایی جنگی آمریکایی با قابلیت حمله موشک های هسته ای به آبهای کره جنوبی کمتر از یک هفته بعد از سفر جنجالی یون سوک یول به لیتوانی برای حضور در نشست سران کشورهای عضو ناتو اعلام می شود.

انتظار می رود چین و روسیه نیز به حضور زیردریایی اتمی آمریکا در آبهای کره جنوبی واکنش نشان دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha