۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85173633
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان: ساماندهی مزار شهدای استان ضروری است

اهواز - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: ساماندهی مزار شهدا امری مهم و ضروری بوده و این موضوع در استان به یک نهضت تبدیل شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا حسن نورانی در خصوص ساماندهی گلزار شهدا بیان کرد: با توجه به گذشت ۴۰ سال، باید مزار شهدا به خصوص شهدای روستاهای استان، مرمت و بازسازی شوند که این کار را با حفظ شئونات و هماهنگی خانواده شهدا انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۷۲۵ گلزار و حدود ۱۷ هزار مزار شهید وجود دارد که حدود ۷۰ درصد آنها بازسازی شده‌اند افزود: در حال حاضر حدود ۵۰۰ مزار شهید استان در حال مرمت و بازسازی بوده و کار ۶۰۰ مزار دیگر تا پایان سال آینده به پایان خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از وجود ۶ مرکز فرهنگی گلزار شهدا در شهرهای دزفول، بهبهان، رامهرمز و آبادان خبر داد و گفت: در آینده نزدیک یک مرکز فرهنگی در اندیمشک دایر خواهد شد.

وی با بیان اینکه "علی هاشمی" به عنوان شهید شاخص کشور معرفی شده و ویژه برنامه هایی برای این شهید توسط ادارات بنیاد شهید سراسر کشور برگزار شده است.

نورانی اشتغالزایی، فعالیت فرهنگی و ساماندهی مزار شهدا را از اولویت‌های این اداره در سال‌جاری دانست و افزود: انتظار داریم که سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را در این خصوص با بنیاد شهید استان داشته باشند تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به راه اندازی ۱۳۴ حسینیه توسط خانواده شهدا در سطح استان گفت: این حسینه‌ها به‌ عنوان مراکز فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه به برنامه‌های بنیاد شهید استان در ایام اربعین امسال اشاره کرد و افزود: یکی از این برنامه‌ها طرح "نایب الشهید" است که در مراسم پیاده روی اربعین حسینی به نیابت از شهدا انجام می‌شود.

نورانی به شناخت بیشتر شهدای استان از طریق طراحی اپلیکیشن هایی برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه اپلیکیشن‌هایی برای نوجوانان طراحی کرده‌ایم که می‌توانند با زندگی و شخصیت شهدا آشنا شوند.

وی بیان کرد: ۱۸ مرداد ماه روز شهدای مدافع حرم نامگذاری شده و در این راستا برنامه‌هایی در خوزستان برگزار خواهیم کرد که مهمترین آن ویژه برنامه شهدای مدافع حرم است. همچنین ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به کشور است که به مناسبت این روز، ویژه برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در پایان به برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید خوزستان در اواخر سال جاری اشاره کرد و گفت: در این کنگره، مسئولیت تجلیل از خانواده های ۲۴ هزار شهید استان را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha