۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85173717
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مرگ و میر مادران باردار در یزد کاهش یافت

۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85173717
مرگ و میر مادران باردار در یزد کاهش یافت

یزد- ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از کاهش مرگ و میر مادران باردار طی سال‌های گذشته تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش سه‌شنبه روابط عمومی این دانشگاه، دکتر سید مهدی هاشمی در نشست هم ‌اندیشی مراسم چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این که در حوزه درمان پیشرفت های خوبی صورت گرفته است، تاکید کرد: در حال حاضر هدف گذاری ما از بیمارستان‌های عمومی به سمت ساخت بیمارستان‌ها با اهداف تخصصی و فوق تخصصی پیشرفته نظیر بیمارستان فوق تخصصی پیوند، بیمارستان سرطان تامین اجتماعی و بیمارستان پیوند کلیه است.

وی پیشرفت فیزیکی بیمارستان پیوند را ۷۵ درصد اعلام و اظهار کرد: این بیمارستان تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی از انجام پیوند مغز استخوان، پیوند کبد در استان خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برای دومین سال پیاپی رتبه اول اهداء عضو در کشور را کسب کرده است.

هاشمی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از نظر تخت به بیمار، پرسنل به تخت و پرستار به تخت در بین ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور جزو سه استان اول به شمار می آید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: همچنین در حال حاضر بیش از هزار و ۲۰۰ تخت ویژه و بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ تخت اورژانس در زمینه اورژانس بیمارستانی داریم.

وی با اشاره به این که ساختمان بسیار عظیم مرکز پژوهش ناباروری در کنار بیمارستان شهید صدوقی در حال ساخت است و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: همچنین در حال حاضر ۹ بیمارستان در استان در حال ساخت می باشد که چهار بیمارستان در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

هاشمی به رتبه هفتم دانشگاه یزد در حوزه آموزش پزشکی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: با تغییرات انجام شده کیفی سازی آموزش در دستور کار معاونت آموزش قرار گرفته است تا شاهد ارتقاء رتبه در این حوزه نیز باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت نیز اتفافات خیلی خوب و پیشرفت های قابل توجه انجام شده است، خاطر نشان کرد: کاهش مرگ کودکان و انجام واکسیناسیون نیز از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت است.

وی یادآور شد: همچنین راه اندازی دانشکده علوم و فنون نوین پزشکی در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است که در سه رشته نانو تکنولوژی و سایر موارد دانشجو جذب می کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پیشرفت ها در طول این چهل سال را مرهون پیشکسوتان و مدیران سابق دانشگاه دانست و یادآور شد: سطح عملکردی و سطح مشکلات تغییر کرده و در همان راستا دانشگاه نیز در حال حرکت است تا دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز به دانشگاه های سطح سه و چهار ارتقاء یابد.

هاشمی تاکید کرد: باید روح امید به کارکنان، دانشجویان و جامعه دمیده شود و این موضوع تاثیر مثبت در رویکرد شاغلان، دانشجویان و افراد جامعه خواهد داشت.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم گفت: این دانشگاه نخستین دانشگاه بعد از انقلاب اسلامی‌ محسوب می شود که اکنون در مسیر رسیدن به بلوغ اندیشه و اجرا قرار دارد.

علیرضا اسلامی با اشاره به این که این ۴۰ سال تجربه می‌تواند سرآغاز جهشی برای دانشگاه، دانشجویان و اساتید آن باشد، افزود: به همین منظور برگزاری جشن ۴۰ سالگی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و سبب ‌ساز ایجاد انگیزه و شوق و شعف برای دانشجویان، کارکنان و اساتید خواهد شد.

وی فراخوان جمع‌آوری خاطره، عکس، فیلم و اشیاء مربوط به تاریخ دانشگاه، ساخت سرود اختصاصی و ساخت تیزر رسمی دانشگاه برای پخش در تمامی همایش ‌های ملی و بین‌المللی به عنوان برخی اقدامات پیشنهادی بیان کرد.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه ادامه داد: بازطراحی لوگو و سربرگ در راستای برند سازی دانشگاه، اجرای طرح موزه تاریخ پزشکی، معرفی چهره‌های ماندگار دانشگاه در طول فرآیند برگزاری، رونمایی از تمبر دانشگاه و تالیف کتاب خاطرات دانشگاه و تنظیم خاطرات شفاهی از دیگر اقدامات مطرح شده برای بزرگداشت چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha