۸۹۷ پروژه عمرانی در روستاهای اصفهان اجرا شد

اصفهان-ایرنا- استاندار اصفهان گفت: پارسال با تخصیص افزون بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌ها، ۸۹۷ پروژه عمرانی در سطح روستاهای استان اجرا شد.

سیدرضا مرتضوی بعد از ظهر روز سه‌شنبه در همایش گرامیداشت روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در تالار شهید حُججی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد افزود: امسال بودجه مُصوب دهیاری‌های استان یکهزار و ۴۵۰ میلیاد تومان است که در سه ماهه نخست سال جاری ۳۷۸ میلیارد تومان آن محقق شد.

وی ادامه داد: امسال با پشتیبانی‌ وزارت کشور تسهیلات لازم برای خرید ۱۱۰ دستگاه انواع ماشین آلات برای دهیاری‌ها فراهم و امروز تعدادی از آنها توزیع شد.

وی از برگزاری بیش از ۲۰۰ رویداد کارآفرینی در سطح دهیاری‌های استان در سال گذشته خبر داد.

تغییر نگرش نسبت به روستاها

استاندار اصفهان تصریح کرد: در دهه‌های گذشته با پیروزی انقلاب تغییر نگرشی نسبت به روستاها بوجود آمد و با تشکیل جهاد سازندگی رویکرد ویژه‌ای برای سوق منابع به سمت روستاها شکل گرفت و بخش‌های مختلفی از نظام اسلامی بر خود فرض دانستند تا به ارتقا جایگاه زندگی روستایی بپردازند.

وی یادآور شد: برنامه‌های مختلفی در دهه ۶۰ برای ارتقا جایگاه زندگی روستایی اجرا و با تلاش نیروهای جهاد سازندگی بخشی از نارسایی‌ها در روستاهای کشور مرتفع شد اما بدلیل نبود حرکت مستمر، این تلاش‌ها به حاشیه رفت.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پس از دفاع مقدس با تقویت نگاه توسعه صنعتی در کشور، در نوع نگرش‌ها جابه‌جایی رُخ داد و به مرور زمان روستاها خالی از سکنه شد و جوانان روستایی، محل سکونت خود را ترک کردند.

برقراری نگاه مُتوازن نسبت به روستاها

استاندار اصفهان اظهار داشت: امروز یک نگاه مُتوازن بین مسوولان و بخش‌های متولی حوزه روستایی بر اساس چهار محور معیشت و اقتصاد، سلامت و بهداشت، آموزش و فرهنگ و زیرساخت و عمران شکل گرفته است.

مرتضوی تأکید کرد: در حوزه آبادانی روستاها به این چهار حوزه بایستی نگاهی متوازن داشت و نگره و رویکرد دهیاران و بخشداران باید به این حرکت متوازن بصورت ویژه جلب شود.

وی گفت: امروز اگر در باره عدالت محوری صحبت می‌کنیم باید بدانیم که تحقق این مهم در روستاها از دست دهیاران برمی‌آید و امروز باید رضایتمندی مردم بعنوان رکن اصلی کار مورد توجه قرار بگیرد.

اهداف انتخاباتی با رضایتمندی مردم محقق می‌شود

نماینده عالی دولت در استان اصفهان گفت: پایان امسال انتخابات را در پیش‌رو داریم که البته انتخابات یک هدف است که با رضایتمندی مردم محقق می‌شود و برای کسب این رضایتمندی نیز بایستی تمرین مُستمر داشته باشیم.

مرتضوی ادامه داد: می‌توان با حل مسائل جزئی رضایتمندی فراگیری بین مردم ایجاد کنیم و فرمانداران و مدیران استان باید نسبت به نگاهی که در کشور حاکم است توجه ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که در روستا زندگی می‌کند یک تولیدکننده است و ارزش چنیین شخصی متفاوت از سایرین است زیرا امنیت کشور به امنیت غذایی گره خورده است که روستاییان نیز در آن نقش اصلی را بر عهده دارند.

وی تأکید کرد: ضرورت دارد در یک نگاه مُتوازن، دستگاه‌های مختلف به پشتیبانی از دهیاران برآیند از این رو در یک اقدام شایسته‌ و بر اساس مُصوبه شورای برنامه‌ریزی استان مقرر است که ۶۵ دهیاری استان بعنوان دستگاه اجرایی تلقی شوند.

به گزارش ابرنا، استان اصفهان افزون بر ۹۲۰ روستا دارد که ۸۴۷ روستای آن دارای دهیار هستند و شورای اسلامی روستا در تمامی ۹۲۰ روستای استان تشکیل شده است.

۸۹۷ پروژه عمرانی در روستاهای اصفهان اجرا شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha