پرونده‌های قضایی در آذربایجان‌غربی با سرعت رسیدگی و تعیین تکلیف شود

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: تسریع در رسیدگی قضایی در کنار صحت و دقت برای تعیین تکلیف و کاهش محسوس موجودی پرونده‌ها در محاکم این استان بسیار ضروری است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی روز سه‌شنبه در جلسه شورای معاونین دادگستری آذربایجان غربی افزود: نیاز است تا پرونده‌ها در کوتاهترین زمان ممکن با رسیدگی و صدور رای منتج به نتیجه شوند تا کاهش موجودی به صورت محسوس شکل گیرد.

وی با تسلیت آغاز ایام ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران هم یک انقلاب حسینی و نشات گرفته از قیام حضرت سیدالشهدا (ع) است؛ عالی‌ترین مفاهیم انسانی و اخلاقی و گذشت و ایثار که در عاشورا اتفاق افتاده است در انقلاب اسلامی هم این مفاهیم بروز و ظهور عینی پیدا کرد.

عتباتی ادامه داد: با الهام گرفتن از قیام حضرت سیدالشهدا(ع) که مهمترین شئون آن مبارزه با فساد بود، باید به مقابله با فساد پرداخت و در این مسوولیت خطیر نقش آفرینی کرد و در سالم سازی جامعه و ایجاد امنیت برای تک تک شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: ظرفیت دستگاه قضایی بسیار بزرگ و این ظرفیت در خدمت به مردم است و همکاران در سطح استان باید از این ظرفیت دستگاه قضایی برای رضایتمندی حداکثری و احساس امنیت و آرامش مردم نهایت بهره را برد.

عتباتی با اشاره به احراز رتبه‌های برتر توسط معاونت‌ها و واحدهای دستگاه قضایی استان ضمن تبریک حصول این موفقیت‌ها یادآور شد: این توفیقات در عین حالیکه نشان دهنده تلاش مضاعف و شبانه روزی این عزیزان است، مسوولیت آنها را در حفظ و تقویت شرایط موجود بیشتر می‌کند.

وی گفت: در راستای مدیریت ارجاع و کاهش ورودی پرونده به دادگستری‌ها باید دفاتر خدمات الکترونیک به صورت مرتب و مدوام مورد بازدید قرار گیرند و هماهنگی و همراهی صحیح در نحوه تقدیم دادخواست و ارائه شکایت برقرار شود تا هم از افزایش بی رویه پرونده جلوگیری شود و هم از سرگردانی مراجعین و بی نتیجه ماندن پرونده‌های آنها ممانعت به عمل آید.

عتباتی تاکید کرد: در جهت اجرایی کردن طرح جامع کاهش موجودی پرونده در دادگستری استان معاونین ناظر برنامه‌های خود را اعلام کنند و مطابق برنامه‌ها اقدامات لازم را در حوزه قضایی تحت نظارت خود برای تحقق اجرایی کردن این طرح انجام دهند.

در ادامه جلسه، زارع معاون برنامه ریزی و آمار و انفورماتیک دادگستری استان گزارشی از عملکرد دادگستری ارائه سپس اعضای شورای معاونین به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود پایان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha