چین: آماده همکاری با آمریکا برای مقابله با تغییرات اقلیمی هستیم

تهران- ایرنا- وانگ یی دیپلمات ارشد چین، در دیدار با فرستاده ویژه آمریکا، اعلام کرد این کشور آماده تقویت ارتباط با آمریکا برای مقابله مشترک با تغییرات آب و هوایی است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از چاینا دیلی، «وانگ یی» یکی از اعضای دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و مدیر دفتر کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، در دیدار با جان کری فرستاده ویژه ریاست جمهوری آمریکا، در امور آب و هوا، گفت: چین آماده تقویت ارتباطات با آمریکا برای مقابله مشترک با تغییرات آب و هوایی است.

وی از آمریکا خواست تا سیاستی معقول، عمل‌گرایانه و مثبت در برابر چین اتخاذ کند.

وانگ گفت: پتانسیل زیادی برای همکاری چین و آمریکا برای جلوگیری از مشکلات ناشی تغییرات آب و هوایی وجود دارد، با این حال، چنین همکاری هایی نیازمند درک و حمایت مردم هر دو کشور و شرایط مساعدی است که روابط دوجانبه سالم فراهم می کند.

وانگ با اشاره به اینکه جهان به روابط پایدار میان چین و آمریکا نیاز دارد، از هر دو کشور خواست توافقات مهمی که روسای جمهور دو کشور سال گذشته در اجلاس گروه ۲۰ در بالی اندونزی به دست آوردند را به طور موثری اجرا کنند.

وانگ گفت: دو کشور باید برای حذف مداخلات و ادامه توسعه درست روابط دوجانبه با یکدیگر همکاری کنند.

وانگ افزود: آمریکا باید به پیروی از اصل چین واحد ادامه دهد، با مسئله تایوان به درستی برخورد کند و احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد با چین را در نظر بگیرد.

جان کری نماینده ویژه آمریکا گفت: آمریکا به تثبیت روابط با چین اهمیت می دهد و امیدوار است با این کشور برای بهبود هر چه بیشتر روابط همکاری کند.

کری گفت: آمریکا همیشه از سیاست چین واحد پیروی می کند و امیدوار است همکاری با چین را در حالت احترام متقابل تقویت و اختلافات آنها را به درستی مدیریت کند و با چین برای مقابله با چالش های جهانی از جمله تغییرات آب و هوایی همکاری کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha