کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال هدفی دست‌یافتنی است

گرگان- ایرنا- رییس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به دلیل وجود ظرفیت کاشت و نگهداری در کشور قابل اجرا است.

به گزارش ایرنا،علی علیزاده آبادی روز سه‌شنبه در گردهمایی ۲ روزه مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه سه کشور در گرگان، افزود: موسسه تحقیقات جنگل و مراتع روی این موضوع مهم کار تحقیقاتی انجام داده و ظرفیت کاشت درخت را بیش از یک میلیارد می‌داند.

علیزاده با اشاره به وجود ظرفیت و نیاز به سرمایه‌گذاری در کاشت درخت، گفت: در اجرای این طرح ملی، الگوی خودکفایی گندم مورد توجه قرار گرفته که در آن طرح نیز در مدت 2 سال موفق به تولید ۱۲ میلیون تن گندم شدیم و خودکفایی تولید این محصول راهبردی را جشن گفتیم.

رییس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع افزود: تاکنون در اجرای این طرح، دستگاه‌های مجری و تحقیقاتی در کنار هم قرار گرفتند که تداوم این همکاری منجر به تسریع در دستیابی هدف نهایی خواهد شد.

لحاظ ردیف اعتباری برای طرح مردمی کاشت نهال

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری هم در این نشست گفت: ردیف اعتباری مستقل برای طرح مردمی کاشت نهال دیده شود که رقم آن ۲۵۰ میلیارد تومان است.

تقی شعبانیان افزود: علاوه بر این، در اجرایی شدن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سایر بخش‌ها کمک گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد: در تداوم این طرح مردمی باید از ظرفیت استان‌ها استفاده شود.

به گفته وی در نخستین سال اجرای این طرح، ۲۵۰ میلیون نهال در استان‌ها تولید شده که این رقم باید به حداقل ۲۷۰ میلیون اصله رسانده شود تا ضریب اطمینان تعهد سال جاری افرایش یابد.

شعبانیان یادآور شد: مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری در استان‌ها باید برنامه تولید نهال برای سال آینده را از هم اکنون در دستور کار قرار دهند.

در این نشست مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌های شرکت کننده در گردهمایی، گزارشی از آخرین اقدام تولید نهال در نخستین سال اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را ارایه دادند.

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور از یک سند پشتیبان برخوردار بوده و این سند توسط دفتر شورای عالی جنگل و با همکاری معاونت امور جنگل تهیه و در اختیار صاحب نظران، اساتید، مدیران و مرکز تحقیقات جنگل‌ها و مراتع قرار گرفته است.

این گردهمایی ۲ روزه با حضور معاونان سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کشور، مدیران کل ۱۱ استان شرکت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha