۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85173780
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش شدید باران تاکنون در گیلان خسارتی نداشته است

رشت – ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: با وجود بارندگی شدید طی روزهای اخیر در استان، تاکنون گزارشی از مدیران دستگاه‌ها و نهادهای استان مبنی بر وارد آمدن خسارت به ستاد بحران گزارش نشده است.

امیر مرادی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ستاد بحران استان گیلان پس از دریافت پیش بینی هشدار زرد سازمان هواشناسی برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی با دستور استاندار گیلان جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد و یکی از تصمیمات خوب این جلسه کاهش ورودی آب از سد منجیل به رودخانه‌های گیلان بود.

وی اضافه کرد: به علت پیش‌بینی احتمال بارش سنگین و پرآب شدن رودخانه‌ها ورودی آب کاهش داده شد و توانستیم با بسته شدن به موقع مسیرهای ورودی از طغیانی شدن رودخانه‌ها جلوگیری کرده و میزان خسارت را مدیریت کنیم.

مرادی تصریح کرد: بیشترین بارش‌ها در شهرستان بندرانزلی و شهرستان های غرب، شفت، ماسال، رضوانشهر و تالش گزارش شده است و این بارش‌ها با وجود سنگینی و سرعتی که داشتند به دلیل کاهش ورودی آب سد به مزارع آسیبی وارد نکرده‌اند.

مدیرکل ستاد بحران گیلان گفت: این بارندگی مزارع برنجی که به بار نشسته‌اند را دچار ورس(خوابیدگی )خواهد کرد اما تاکنون گزارشی از خسارت به مزارع از سوی مدیران شهرستان به ستاد بحران گزارش نشده است.

مرادی تاکید کرد: ستاد بحران استان برای مدیریت آب در مزارع هرساله سردهنه‌های خاکی ایجاد می‌کند که در صورت وقوع سیلاب این سردهنه‌ها خراب می شوند و ستاد بحران پس از بارندگی،اقدام به بازسازی آنها می کند؛ تاکنون نزدیک به ۶۰ سردهنه در شهرستانهای شفت، ماسال، رضوانشهر و تالش تخریب شدند اما خسارتی به کشاورزان وارد نشده است.

مدیرکل ستاد بحران استان گیلان تصریح کرد: با تمهدیداتی که در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اندیشیده شد و با هماهنگی با دستگاه‌های و نهادهای مرتبط توانستیم آب را مدیریت کنیم.

مرادی خاطر نشان کرد: استان گیلان یکی از معدود استان‌هایی است که توانست بیش از ۹۰ درصد رودخانه‌های استان را در زمان مناسب لایروبی کند.

بیشترین بارش باران در ۴۸ ساعت اخیر گیلان از شهرستان بندرانزلی ۱۲۶ میلیمتر، گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha