کُربکندی: برخی مدیران برای وقت‌گذرانی می‌آیند/ قرارداد بازیکن با یک اخم چندبرابر می‌شود

تهران- ایرنا- پیشکسوت فوتبال ایران گفت: بعضی از مدیران برای وقت گذراندن به باشگاه‌ها می‌آیند و برای اینکه از اسم‌شان به نیکی یاد شود، بازیکن‌های خارجی و مربی‌ خارجی بی‌کیفیت جذب می‌کنند.

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در مورد بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: مدیران باشگاه پرسپولیس و استقلال موقع بستن قرارداد باید به بودجه باشگاه‌های خود نگاه کنند. وقتی که باشگاه پول ندارد چرا قراردادهای سنگین می‌بندد؟ بعضی از مدیران برای وقت گذراندن به باشگاه‌ها آمدند و برای اینکه اسم‌شان به نیکی یاد شود، بازیکن‌های خارجی و مربی‌ خارجی آوردند و در آخر هم نتیجه‌ای نگرفتند. این کار باعث بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی تیم‌ها می‌شود.

وی افزود: بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات برای بار اول نیست. الان هر بازیکنی که دو روز مطالباتش عقب ‌می‌افتد، سریع به فیفا شکایت می‌کند و باعث بسته شدن دوباره پنجره نقل‌وانتقالاتی تیمش می‌شود. آخرش هم مدیران دو باشگاه عوض می‌شوند و هیچکس پاسخگو نیست که قرارداد چگونه بسته شده است. پرسپولیس و استقلال تیم‌های دولتی هستند و باید از لحاظ مالی پشتیبانی شوند. اگر نمی‌توانند حمایت کنند این دو باشگاه را خصوصی کنند چون با خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال قطعا پیشرفت خواهند کرد.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره ادعای حرف‌شنوی مدیران باشگاه‌ها از دلالان، اضافه کرد: به نظر من وقتی که مدیران می‌آیند و برای بقای خودشان دست به هر کاری می‌زنند و از دلال‌ها و مافیا کمک می‌گیرند، اتفاقات بدی می‌افتد. دلالان فوتبال ایران را خراب کردند. بازیکنانی را به تیم‌ها معرفی می‌کنند که در حد تیم‌های بزرگ نیستند. واقعا این مدیران دلسوز فوتبال نیستند و فقط برای منافع خودشان هر کاری می‌کنند.

وی افزود: جدیدا هم قانون سقف بودجه آمده که متاسفانه هیچ کدام از تیم‌های بزرگ رعایت نمی‌کنند و واقعا دلیلش را نمی‌دانم! به نظر من کسانی که این قانون را وضع کردند، باید نظارت کنند چرا بازیکنی که تا دیروز ۲ میلیارد قرارداد داشت، الان ۳۰ میلیارد قرارداد جدید بسته است. چه کسی نظارت می‌کند؟ الان به ازای هر بازیکنی که به تیمی می‌رود، دلال‌ها هم درصد زیادی پول می‌گیرند و واقعا جای تاسف دارد که دلالان و مافیا بر فوتبال کشورمان حاکم هستند.

مربی اسبق فوتبال ایران درباره قراردادهای عجیب و غریب با بازیکنان ایرانی، توضیح داد:وقتی که هیچ‌کدام از باشگاه‌های لیگ ایران درآمد آنچنانی ندارند، چرا قراردادهای سنگین با بازیکن می‌بندند؟ سطح فنی بازیکنانی که در لیگ ایران بازی می‌کنند، با ارقامی که دریافت می‌کنند، همخوانی ندارد. دلال هم در فوتبال هم در قراردادهای بازیکنان نقش دارد؛ مثلا یک بازیکن ۲ میلیارد قرارداد دارد ولی با یک روز نیامدن سر تمرین قراردادش چندبرابر می‌شود. متاسفانه هیچ قانونی وجود ندارد. در اروپا چنین چیزی رخ نمی‌دهد و مدیران باشگاه‌های اروپایی ۱۰۰درصد براساس کیفیت با بازیکن قرارداد می‌بندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha