استقرار زیردریایی اتمی آمریکا در کره جنوبی با هدف نمایش قدرت علیه کره شمالی

نیویورک – ایرنا- ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه برای اولین بار در چهار دهه گذشته یک زیردریایی مجهز به سلاح هسته‌ای را در کره جنوبی مستقر کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری هیل روز سه شنبه به وقت محلی گزارش داد: استقرار این زیردریایی همزمان با هشدار آمریکا و کره جنوبی به کره شمالی مبنی بر اینکه هرگونه استفاده از تسلیحات هسته‌ای از سوی پیونگ یانگ منجر به پایان حکومت این کشور خواهد شد.

بازدیدهای دوره‌ای زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا از کره جنوبی یکی از چندین توافقی بود که روسای جمهور دو کشور در ماه آوریل امضا کردند.دو کشور همچنین برای ایجاد یک گروه مشورتی هسته ای و گسترش رزمایش های نظامی موافقت کردند.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرد، یو اس اس کنتاکی، یک زیردریایی کلاس اوهایو، بعدازظهر سه شنبه وارد بندر بوسان کره جنوبی شد. این اولین بازدید یک زیردریایی اتمی آمریکا از کره جنوبی از دهه ۱۹۸۰ تاکنون است.

لی جونگ سوپ، وزیر دفاع کره جنوبی، بازدید از این زیردریایی را نمایشی از عزم آمریکا در اجرای تعهد "بازدارندگی گسترده" توصیف کرد.

آمریکا متعهد شده است برای حمایت از کره جنوبی از قابلیت های کامل نظامی خود، از جمله سلاح های هسته ای جهت بازدارندگی استفاده کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha