بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات اشتغالزایی سیستان و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اعتبارات اشتغالزایی سالجاری استان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است که تاکنون برای یک‌هزار میلیارد تومان مصوبه داریم و بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان هم تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا داود شهرکی شامگاه سه شنبه در نشت اشتغال سیستان و بلوچستان اظهارکرد: تعهد اشتغال و بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، گزارش گیری در عمکرد سیستم بانکی در جذب منابع و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مشارکت و معرفی طرح‌ها از محورهای مورد بررسی بود.

وی افزود: بانک‌های صنعت و معدن، پست بانک و پارسیان به دلیل عدم پرداخت مناسب تسهیلات در کارگروه قبلی و در رسانه ملی اعلام شدند که با پیگیری‌های مدیران کشوری این بانک‌ها به ۱۰۰ درصد تعهدات خود عمل کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از بانک‌های ملل، ملت، صادرات، دی، سپه و آینده هم که عملکرد مناسبی در جذب و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی داشته‌اند قدردانی کرد و از بانک‌های اقتصاد نوین، پاسارگاد و رسالت هم خواست به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ که زمینه اشتغال است عمل کنند.

وی افزود: چنانچه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص ضعف عملکردشان تداوم داشته باشد تذکرات کتبی لازم به این دستگاه‌ها داده خواهد شد و اطلاع رسانی لازم هم صورت خواهد گرفت.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان امسال متعهد به ایجاد شغل برای ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر است.

خلیل‌احمد سلامی بیان کرد: اشتغال در دولت سیزدهم یکی از مهمترین موضوعاتی هست که با حساسیت و اهمیت زیادی دنبال می‌شود و نقش و وظایف دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در آن مشخص شده است.

وی افزود: در سال گذشته با همت و تلاش و هماهنگی ارکان مختلف اجرایی، میزان تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان محقق شد که امیدواریم این هم افزایی و هماهنگی در سالجاری نیز ادامه یابد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تعهد اشتغال استان برای امسال ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر هست که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی بین شهرستانی و بین دستگاهی تقسیم شده است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند اشتغال ایجادی خود را در سامانه رصد اشتغال به ثبت برسانند، چرا که منبع آمار اشتغال کشور این سامانه است.

سلامی خاطرنشان کرد: از ابتدای اردیبهشت که فرآیند ثبت آمار اشتغال ایجادی سال ۱۴۰۲ در سامانه رصد اشتغال فراهم شده تا امروز اطلاعات سه هزار و ۳۲۲ نفر به عنوان شاغل جدید توسط دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط در سامانه به ثبت رسیده و انتظار می‌رود تا پایان تیرماه این روند با شتاب بیشتری پیگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha