۳۵ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد هدفگذاری شد

بجنورد- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۵۰۰ هزار فرصت شغلی با اعتبار ۳۵ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی مددجویان این نهاد در سالجاری هدفگذاری شد.

به گزارش ایرنا، سید مرتضی بختیاری روز چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: از مجموع این میزان اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان توسط استانداران تامین می شود.

وی با اشاره به ایجاد پنج هزار و ۸۰۰ شغل برای مددجویان خراسان شمالی در سال گذشته، گفت: ۵۱۸ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای اشتغال این افراد در نظر گرفته شد که ۹۲ درصد از آن محقق شد.

بختیاری با اشاره به تامین مسکن نیازمندان، بیان کرد: سال گذشته ۲۳ هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان شد که سهم خراسان شمالی از این تعداد هزار و ۳۷۵ واحد بوده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: اینک هزار واحد مسکونی برای مددجویان خراسان شمالی درحال ساخت است که ۲۸۹ واحد آن تا پایان شهریور ماه سالجاری بهره برداری می شود.

درآمد ۸۴ میلیارد تومانی طرح اکرام ایتام

بختیاری گفت: پارسال نیکوکاران ۸۴ میلیارد تومان در قالب طرح اکرام ایتام به مددجویان خراسان شمالی کمک کردند.

وی افزود: با توجه به وضعیت معیشتی استان این میزان کمک نسبت به کشور مطلوب بوده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال نیز ۱۸ میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان در این طرح به نیازمندان خراسان شمالی کمک شده است.

ضرورت توانمندسازی مددجویان

استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار با تاکید بر توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: جدای از کمک های مادی و معنوی که این نهاد حمایتی از نیازمندان انجام می دهد باید توانمندسازی آنها به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: باید این نهاد حمایتی زمینه آموزش و مهارت افزایی مددجویان را با همکاری دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار دهد.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی فشار بیشتری بر قشرهای ضعیف وارد می کند، گفت: مدیران موظف هستند نسبت به اقشار آسیب پذیر برنامه ریزی جامع تری داشته باشند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

این استان از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

شرکت در مراسم آیین خودکفا شدگان مجریان طرح های اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)، افتتاح ساختمان کمیته امداد بخش مرزی جرگلان، شرکت در همایش نخبگان تحت حمایت و حضور در همایش تجلیل از نیکوکاران خراسان شمالی از برنامه های سفر ۲ روزه رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) به این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha