۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85174387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص فضای آموزشی خوزستان برای اسکان زوار اربعین

اهواز- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۸۰ آموزشگاه و ۵۰۴ کلاس درس در استان برای اسکان زائران اربعین حسینی در قالب طرح " اسکان زوار اربعینی" در مسیرهای تردد زائران در نظر گرفته شده است.

مسعود حمیدی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مناطقی از استان که مدارس آن‌ها برای اسکان زائران حسینی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در شهر بستان از توابع شهرستان دشت آزادگان ۹ آموزشگاه و ۵۴ فضای خوابگاهی برای این منظور پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در شهرستان کرخه سه آموزشگاه و ۲۰ فضای خوابگاهی، شهرستان شوش هفت آموزشگاه و ۵۰ کلاس برای اسکان زائران تعیین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: تعداد 9 آموزشگاه و 68 کلاس در شهر سوسنگرد از توابع شهرستان دشت آزادگان به این امر اختصاص یافت.

حمیدی نژاد با بیان اینکه در شهرستان اندیمشک ۲ آموزشگاه، ۲۰ کلاس و یک سالن ورزشی برای اسکان زائران تعیین شده افزود: برای اسکان بخش دیگری از زائران اربعین حسینی نیز در شهرستان خرمشهر ۱۰ مدرسه و ۵۰ کلاس، منطقه اروندکنار ۲ آموزشگاه و ۱۵ کلاس درس و شهرستان آبادان ۱۸ آموزشگاه و ۱۴۰ کلاس در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مدارس درنظر گرفته شده در مسیر ترد زائران، ورودی‌های استان و یا نزدیک به مرزهای چذابه و شلمچه هستند.

حمیدی نژاد افزود: آموزش و پرورش تمام توان ظرفیت‌های خوابگاهی و رفاهی خود را در خدمت زائران اربعین حسینی قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این اداره کل بیش از یک میلیون دانش آموز و ۷۰ هزار معلم را دربر می گیرد که ظرفیت‌های بالایی در حوزه ترویج فرهنگ عاشورا و اربعین در جامعه محسوب می شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس آموزش و پرورش همه ظرفیت‌های فرهنگی و تربیتی خود را در اختیار ترویج گفتمان حسینی به کار خواهد بست.

۲ مرز چذابه و شلمچه در خوزستان از مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی در کشور هستند که هر ساله در مراسم با شکوه اربعین حسینی پذیرای هزاران زائر عتبات عالیات هستند.

طبق اعلام معاون عمرانی استاندار خوزستان امسال ارائه خدمات به زائران در تمام طول مسیر طریق الحسین ( مبادی ورودی استان تا مرزهای چذابه و شلمچه) انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha