خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی ۵۰ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ هزار و ۸۷۴ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد که این میزان خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش دارد.

میثم پیشدادیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مقدار ۱۳ هزار و ۶۶۲ تن از طریق مباشر تعاون روستایی، هزار و ۲۱۲ تن توسط مراکز خرید ملکی خریداری شده است.

وی ارزش گندم خریداری شده را حدود ۲۲۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۰۸ میلیارد و ۸۶۹ میلیون تومان از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی افزود: پیگیری‌ها برای پرداخت مابقی مطالبات ادامه دارد و با توجه به صحبت‌های مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران باقیمانده مطالبات گندم‌کاران در یک هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: این میزان گندم از ۲ هزار و ۹۷۶ کشاورز با چهار هزار و ۷۶۵ محموله خریداری شده و بیشترین خرید تضمینی گندم از شهرستان نهبندان به مقدار ۲ هزار و ۳۰۴ تن بوده است.

پیشدادی گفت: خرید تضمینی گندم از اواخر اردیبهشت امسال و از شهرستان نهبندان آغاز شد که تا پایان شهریور ادامه دارد و از مجموع ۱۷ مرکز خرید فعال در استان ۱۵ مرکز مباشر و ۲ مرکز ملکی است که آمادگی دارند گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را تحویل بگیرند.

۱۸ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی در سال زراعی جاری زیرکشت گندم آبی و هزار و ۷۸۰ هکتار زیرکشت گندم دیم رفت که پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۵۰ هزار تن محصول از آن برداشت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha