بهره‌مندی دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل خوزستان از طرح تابستانه مهارت

اهواز- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت: همزمان با آغاز فعالیت طرح تابستانه مهارت تاکنون سه هزار و ۵۵۱ دوره مهارتی برای ‌دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل استان در سنین ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار شده است. 

شهرام ملایی هزاروندی چهارشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد چهار هزار و ۹۶ نفر در دوره های مهارتی مختلف از جمله برق خودرو، ‌مکانیک، برق ساختمان، ‌تعمیرات مختلف موبایل، ‌تاسیسات و لوله کشی، جوشکاری و خیاطی در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی وحرفه‌ای استان شرکت کردند.

وی با بیان این که طرح تابستانه مهارت، گامی اساسی در توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی است گفت: ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار در دانش آموزان، شناسایی استعدادهای مهارتی بازماندگان از تحصیل، کمک به هدایت تحصیلی و شغلی، استعدادسنجی و تعیین بهترین شغل متناسب با ویژگی‌های فردی متقاضی از اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان با اشاره به رویکردهای مختلف مهارتی این طرح از جمله خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر ادامه داد: دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل سنین ۱۲ تا ۱۸ تحت عنوان مهارت آموز و سنین ۱۵ تا ۱۸ سال تحت عنوان کارآموز با حضور در این دوره ها، آموزش های مهارتی را کسب می کنند.

وی با بیان اینکه این دوره های آموزشی در مدت ۶۰ تا ۱۲۰ ساعت برگزار می شود گفت: کارگاه‌های ۵۵ مرکز آموزشی و یک هزار و ۳۰۰ آموزشگاه آزاد از جمله ظرفیت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در اجرای این طرح است.

بر اساس این گزارش، طرح تابستانه مهارت از ۱۵ تیرآغاز و تا ۱۵ شهریورماه در مراکز آموزش فنی وحرفه ای خوزستان و آموزشگاه‌های آزاد اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha