افزون بر هزار کارفرمای گیلانی متقاضی بخشودگی جرائم بیمه‌ای شدند

رشت - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به آغاز اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان از اول خردادماه امسال به مدت سه ماه گفت: از آغاز طرح تا نیمه تیرماه (طی۴۵ روز) افزون بر یک هزار نفر از کارفرمایان استان برای استفاده از این بخشودگی درخواست‌هایشان را ثبت سامانه کردند.

دکتر کیوان مرتضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراحل کار بخشودگی جرائم بیمه‌ای ۷۰ درصد از این تعداد کارفرما در استان انجام و تعیین تکلیف شده‌ است.

وی خاطر نشان کرد: موضوع بخشودگی جرائم بخشی از کافرمایان که تعیین تکلیف شده است، اکنون در مرحله پرداخت و تقسیط قرار دارد ضمن اینکه تعدادی از کارفرمایان نیز با استفاده از فرصت بخشودگی این جرائم به صورت نقدی تسویه کردند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان بیان کرد: طرح کشوری بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان مهار تورم و رشد تولید و رویکردهای سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از عرصه‌های تولیدی و حفظ اشتغال با محوریت بنگاه‌های کوچک و متوسط در استان به اجرا درآمد.

وی خاطر نشان کرد: کارفرمایان متقاضی کارگاه‌های مشمول برای بهره‌مندی از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای در گیلان باید به سامانه http://es.tamin.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند، پس از بررسی آنها نتیجه اعلام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان اظهار کرد: کارفرمایان متقاضی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات این طرح می‌توانند به شعب تامین اجتماعی در سراسر استان مراجعه کنند.

وی فرصت بهره‌مندی کارفرمایان از این طرح را تا پایان مردادماه امسال عنوان و خاطر نشان کرد: این طرح از مهمترین اقدامات تامین اجتماعی برای رشد تولید است.

بر اساس آخرین آمار، ۶ هزار و ۵۰۰ نفر مقرری بگیر، ۱۱۴ هزار نفر بازنشسته، هفت هزار و ۲۰۰ از کارافتاده و ۵۹ هزار نفر بازمانده زیر پوشش تامین اجتماعی استان گیلان هستند.

در زمان حاضر بیش از ۴۷۳ هزار بیمه شده اصلی زیر پوشش تامین اجتماعی استان هستند که ۵۶ درصد این تعداد را بیمه‌شدگان اجباری یعنی مشمولین قانون کار تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha