توان عملیاتی صادرات نفت خام پایانه خارگ به یک میلیون بشکه افزایش یافت

بوشهر- ایرنا - مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: با ایمن سازی و راه اندازی پهلوگاه‌های ۱۲و ۱۵ پایانه های نفتی خارگ توان عملیاتی صادرات نفت‌ خام در این پایانه به یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

به گزارش عباس غریبی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پایانه های نفتی خارگ اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی و همدلی کارکنان فنی و عملیات پایانه نفتی خارگ، پس از چهار سال وقفه، پهلوگاه شماره ۱۲ اسکله آذرپاد مجددا در سرویس عملیاتی قرار گرفت و ۲ نفتکش پهن پیکر صادراتی در این اسکله پهلو داده شد.

وی یادآورشد: با توجه به دیپلماسی فعال انرژی در دولت سیزدهم و فروش و افزایش صادرات نفت‌ خام کشور در ماههای اخیر و لزوم افزایش توان عملیاتی پایانه نفتی خارگ، این پهلوگاه در ظرف مدت سه ماه ایمن سازی و آماده بهره‌برداری شد.

غریبی افزود: اسکله آذرپاد دارای سه پهلوگاه با شماره‌های ۱۱ و ۱۲ و ۱۵ است که در چهارسال گذشته فقط پهلوگاه شماره ۱۱ در سرویس عملیاتی قرار داشت و پهلوگاه های ۱۲ و ۱۵ جهت انجام پروژه تعمیرات اساسی در اختیار پیمانکار قرار داشتند که این پروژه به دلایل متعدد ناتمام ماند.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران یادآورشد: ۲ فروند نفت کش صادراتی از نوع VLCC در این پهلوگاه بارگیری خود را شروع کرد .

وی با قدردانی از تلاش های بی وقفه و شبانه روزی کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: با تکیه بر توان و تجربه متخصصان داخلی و با برنامه‌ریزی های انجام شده اقدامات لازم جهت تکمیل تعمیرات اساسی اسکله آذرپاد در اولویت کاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha