وزش باد در خراسان رضوی ادامه دارد

مشهد-ایرنا- کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:هم اکنون پدیده گرد و خاک و وزش باد منجر به کاهش دید در برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی ادامه دارد.

سارا حکمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز نیز پدیده غالب در سطح استان همچنان وزش باد و ایجاد گرد و خاک به ویژه در نیمه شرقی استان خواهد بود به طوری که در ساعاتی وزش باد شدید شده و منجر به کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی اضافه کرد: در نیمه شرقی و بخشهایی از جنوب استان خراسان رضوی نیز با توجه به وزش باد شدید احتمال وقوع توفان گرد و خاک نیز وجود خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بین هواشناسی خراسان رضوی گفت: در نیمه شمالی استان طی امروز و فردا شاهد افزایش ابرناکی خواهیم بود و احتمال بارش در برخی از نقاط و به خصوص در ارتفاعات به صورت رگبار و رعد و برق پراکنده خواهد بود.

حکمی افزود: از فردا سرعت وزش باد در سطح خراسان رضوی کاسته خواهد شد و شرایط وضعیت هوا که اکنون در شرایط ناسالم قرار دارد رو به بهبود خواهد رفت.

وی ادامه داد: از ابتدای هفته آینده بر سرعت وزش باد افزوده خواهد شد و احتمال وزش باد همراه با گرد و خاک نیز وجود دارد که در گزارشهای آینده وضعیت آن اعلام خواهد شد.

کارشناس پیش‌بین هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به این که دمای هوای شهر مشهد در شبانه روز گذشته بین ۲۲ تا ۳۲ درجه سانتیگراد در نوسان بود افزود: انتظار می‌رود دمای هوا در گرمترین ساعات امروز همچون روز گذشته باشد.

حکمی افزود: دیروز داورزن با دمای ۴۱ درجه سانتیگراد و فریمان با ۱۷ درجه به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط خر اسان رضوی گزارش شده اند و این در حالی است که بیشترین میزان سرعت وزش باد از بجستان با ۶۸ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha