۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85174515
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بیشترین بارندگی امسالِ گیلان طی ۷۲ ساعت گذشته ثبت شد

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بیشترین بارشهای سال جاری استان با ۱۵۱ میلیمتر طی ۷۲ ساعت گذشته به ثبت رسیده‌ است.

سمانه نگاه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امام‌زاده اسحاق شفت با ۱۵۱ میلیمتر، تازه‌آباد رضوانشهر با ۱۳۲ و شهرستان بندرانزلی با ۱۳۰ میلیمتر رکوردار بیشترین بارش‌های طی ۷۲ ساعت گذشته در استان گیلان بودند.

وی با اشاره به تضعیف این سیستم بارشی از صبح امروز چهارشنبه در گیلان خاطر نشان کرد: اکنون بارش باران در بخش‌هایی از استان به صورت خفیف گزارش شده‌ است، این ناپایداری‌ها تا فردا (پنجشنبه) به ویژه در ارتفاعات ادامه دارد.

نگاه با بیان اینکه، این سامانه بارشی از فردا به طور کامل گیلان را ترک می‌کند و شاهد کاهش تدریجی ابرناکی هوا خواهیم بود، اضافه کرد: هوای آفتابی به همراه افزایش دما از فردا (پنجشنبه) تا اواسط هفته آینده برای استان پیش‌بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: اسب‌وونی تالش با ۱۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و منجیل با ۲۶ درجه گرمترین هوای استان را طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند ضمن اینکه دمای رشت به ۲۳ درجه و رطوبت ۹۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به کاهش ارتفاع موج دریا از امروز خاطر نشان کرد: تغییرات ارتفاع موج دریا برای سه روز آینده بین ۱۰ تا ۴۰ سانتیمتر در نواحی ساحلی خواهد بود به این ترتیب دریا طی این مدت برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

باران در گیلان خسارت نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه تاکنون خسارتی از بارش‌های اخیر باران در استان گزارش نشده‌است، گفت: بارش‌های شدید باران اگر چه موجب طغیان تعدادی از رودخانه‌ها شده بود اما خسارتی به همراه نداشت.

امیر مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: لایروبی رودخانه‌ها طی سال جاری موجب شد که بارش‌های شدید باران و طغیان رودخانه‌ها، خسارتی به همراه نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: با بهره‌گیری از تبصره هشت بند "ز" قانون بودجه سال ۱۴۰۱، با شناسایی رودخانه‌های سیلابی برای لایروبی آنان اقدام شد که تاکنون ۳۵ روخانه استان لایروبی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان اظهار کرد: رودخانه‌ها نیاز به مراقبت دارند در غیراینصورت با بارش‌های شدید خسارت وارد خواهند کرد.

مرادی روز گذشته نیز گفته بود: با وجود بارندگی شدید طی روزهای اخیر در استان، تاکنون گزارشی از مدیران دستگاه‌ها و نهادهای استان مبنی بر وارد آمدن خسارت به ستاد بحران گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید:

بارش شدید باران تاکنون در گیلان خسارتی نداشته است

مهار و مدیریت سیلاب و روان‌آبها در نقاط کم باران و خشک کشور ضرورتی است که پیشینیان با شیوه‌های مختلف صدها سال پیش تدابیری برای آن اندیشیدند اما امروز این موضوع برای مناطق پرباران هم به همان اندازه ضروری و با اهمیت است.

بیشتر بخوانید:

برنامه ای جامع برای مدیریت سیلاب‌های مخرب در گیلان

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha