یکشنبه‌های قرآنی سرآغاز ۱۰ ختم جمعی قرآن کریم در دانشگاه آزاد شد

تهران- ایرنا- طرح یکشنبه‌های قرآنی که به همت اداره کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار می شود، انگیزه‌ای برای ۱۰ ختم دسته‌جمعی قرآن کریم در فاصله هفت ماه، با مشارکت ۲۵۰ نفر در دانشگاه آزاد اسلامی شد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام محمد معرفت مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: روایات زیادی درباره فضیلت تلاوت قرآن کریم نقل شده است.

وی افزود:‌ در روایتی پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید: برای تلاوت‌کننده‌ آیه‌ای از قرآن، ارزش و ثوابی بهتر از آنچه زیر عرش تا زمین است موجود است. یعنی ثواب آن، بهتر است از آنچه بین عرش و طبقات پایین است. همچنین می‌فرماید: از تلاوت‌کننده قرآن بلای آخرت و گرفتار شدن در آن دفع می‌شود.

معرفت درباره طرح یکشنبه‌های قرآنی، اظهار داشت: اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، با توجه به نیاز جامعه دانشگاهی به انس با قرآن کریم و به ‌منظور ارج نهادن به بزرگ‌ترین هدیه‌ الهی به انسان، با همکاری کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، بیش از یک سال است که طرح کشوری «یکشنبه‌های قرآنی» را برگزار کرده است.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اهداف طرح یکشنبه‌های قرآنی، افزود: در این طرح که دارای ۱۶ محور قرآنی است، یکشنبه‌های هر هفته حداقل ۱۰ محور در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با حضور استادان، دانشجویان و کارمندان برگزار می‌شود.

معرفت گفت: یکی از اهداف این طرح، زمینه‌سازی و ایجاد انس بیشتر دانشگاهیان با قرآن کریم است؛ از این‌رو یکی از محورهای این طرح به ختم دسته‌جمعی قرآن کریم اختصاص یافته است؛ در این محور، هر نفر با قرائت صفحه یا حزب مشخص در ختم دسته‌جمعی مشارکت می‌کند؛ در این صورت، ممکن است در یک هفته در سطح کشور چندین‌بار ختم قرآن صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ثواب این ختم دسته‌جمعی، با توجه به تقویم هفتگی و مناسبت‌های جاری، هر هفته به یکی از معصومان(ع)، شهدا و اموات قاری هدیه می‌شود. در فاصله هفت ماه از آغاز این محور، با مشارکت ۲۵۰ نفر، بیش از ۱۰ ختم قرآن کریم صورت گرفته است.

معرفت با دعوت از همه قرآن‌دوستان برای مشارکت در ختم دسته‌جمعی قرآن کریم، بیان کرد: علاقه‌مندان نام خود و تعداد صفحه پیشنهادی را در پیامرسان ایتا به آی‌دی quran_telaavat ارسال کنند تا در اسرع وقت شماره صفحات برای آنها ارسال خواهد شد.

اخبار و مطالب مرتبط با ختم دسته‌جمعی قرآن کریم در کانال اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد در پیامرسان ایتا به نشانی http://eitaa.com/nahad_farhangi اطلاع‌رسانی خواهد شد و تلفن ۰۲۱۴۷۳۵۲۱۲۲ برای پاسخ به سؤالات، راهنمایی و پشتیبانی در خدمت علاقه‌مندان خواهد بود.

یکشنبه‌های قرآنی سرآغاز ۱۰ ختم جمعی قرآن کریم در دانشگاه آزاد شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha