اعزام ۷۰۰ مبلغ مذهبی همزمان با آغاز ماه محرم به مناطق مختلف قزوین

قزوین - ایرنا- مسوول اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ۷۰۰‌ مبلغ مذهبی همزمان با ماه محرم و آغاز آیین های سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

حجت الاسلام حسن محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:روحانیون اعزامی در قالب طرح هجرت، پایگاههای اجتماعی و امامان محلات در مناسبت های مختلف به ویژه ماه محرم فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: مبلغان دینی در اماکن مذهبی شهرها و روستاها حاضر شده و در هیات ها و مجالس عزاداری به معرفی و تبیین آموزه های عاشورای اباعبدالله الحسین (ع پرداخته و در این خصوص سخنرانی می کنند.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: پاسخ به شبهات جوانان، تبیین اهداف قیام سیدالشهدا(ع)، بیان مباحث اعتقادی، اخلاقی، توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی و جهاد تببین، امیدآفرینی، توجه به کانون خانواده، انسجام و وحدت، پاسخگویی به شبهات از جمله برنامه‌های مبلغان در دهه محرم است.

به گفته این مسوول ، بیان فضائل و مناقب ائمه اطهار به ویژه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) ، پاسخ به سوالات، مشاوره، تشکیل مجالس عزاداری و روضه خوانی، راه اندازی هیات‌های مذهبی از برنامه‌های ویژه دهه اول محرم در مساجد به شمار می رود.

وی خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ عاشورا، بیان عبرت ها و درس های عاشورا، بصیرت و هوشیاری مردم در برابر توطئه های شوم دشمنان، تحریم های اقتصادی و عفاف و حجاب از جمله موضوع های سخنرانی مبلغین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha