هشدار کره جنوبی به همسایه شمالی از عرشه زیردریایی اتمی آمریکا

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه پس از حضور روی عرشه زیردریایی آمریکایی یو اس اس کنتاکی که قابلیت حمل موشک های اتمی دارد، به کره شمالی هشدار داد: سئول و واشنگتن به تهدیدات هسته ای کره شمالی پاسخ قاطع و گسترده خواهند داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی کره جنوبی "یونهاپ"، یون سوک یول امروز روی عرشه زیردریایی آمریکایی مجهز به موشک های هسته ای در بندر بوسان حاضر شد و از این مکان، پیام هشدار به کره شمالی فرستاد.

رئیس جمهوری کره جنوبی از محل نمادین خود روی عرشه زیردریایی اتمی آمریکا گفت: کره جنوبی و آمریکا با قاطعیت و جدیت به تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی و استقرار منظم تجهیزات استراتژیک مانند زیردریایی های اتمی پاسخ خواهند داد.

زیردریایی اتمی غول پیکر آمریکا روز گذشته در بندر بوسان پهلو گرفت.

هشدار کره جنوبی به همسایه شمالی از عرشه زیردریایی اتمی آمریکا
عکس اختصاصی خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از پهلو گرفتن زیردریایی اتمی آمریکا در بندر بوسان

این بعد از بیش از ۴۰ سال است که یک زیردریایی آمریکایی در آبهای شرق آسیا ظاهر می شود.

کورت کمپبل هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور منطقه هند-اقیانوسیه روز گذشته ضمن اعلام خبر ورود زیردریایی به بندر بوسان، مدعی شده است که هدف ورود این زیردریایی اتمی به آبهای کره جنوبی، تقویت بازدارندگی دربرابر تهدیدهای هسته ای کره شمالی است.

این مقام رسمی آمریکا گفت که بعد از گفت و گوها و مذاکرات یون سوک یول و جو بایدن، روسای جمهوری کره جنوبی و آمریکا که ماه آوریل سال جاری در واشنگتن انجام شد، آمریکا قول داد که یک زیردریایی با قابلیت حمله سلاح هسته ای برای افزایش بازدارندگی در برابر کره شمالی، به آبهای منطقه اعزام کند.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی این اقدام را محکوم کرد و هشدار داد "ممکن است در عمل منجر به بدترین بحران و درگیری هسته ای دنیا شود."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha