۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85174647
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

تغییرات اداری و آموزشی دانشگاه‌های اصفهان در تعطیلات تابستانه

اصفهان - ایرنا - تعدادی از دانشگاه‌های استان اصفهان از چند روز آینده به تعطیلات تابستانه می‌روند و در این مدت فرایند نظام اداری و آموزشی هر واحد آموزشی به فراخورحال خود، تغییر می‌کند.

به گزارش ایرنا، در حالی که در روزهای آینده تعطیلات تابستانه تعدادی از دانشگاه‌های استان شروع می‌شود، این تعطیلات در برخی از دانشگاه‌ها مانند پیام نور زودتر آغاز شده است.

با فرا رسیدن تابستان و پایان سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ دانشگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی استان اصفهان، برنامه‌هایی را برای این فصل در نظر گرفته‌اند که تعطیلات یک تا دو هفته‌ای از آن جمله است.

طرح تعطیلات تابستانی در دانشگاه‌ها با توجه به مسائلی مانند کاهش فرایندهای آموزشی و اداری و همچنین صرفه‌جویی در مصرف انرژی بویژه با توجه به گرمای شدید هوا در این روزها اجرا می‌شود.

هرچند در برخی از دانشگاه‌ها مانند آزاد و علمی کاربردی این طرح بطور سراسری اجرا می شود و در تعدادی دیگر بنا به تصمیم هیات رییسه دانشگاه مدت زمانی برای تعطیلات در نظر گرفته شده است.

بر اساس رویه متعارف، در تعطیلات تابستانه، فرایندهای آموزشی و اداری دانشگاه‌ها برای مدت کوتاهی متوقف یا بصورت برخط(آنلاین) و مجازی ارائه می‌شود.

بر این اساس، روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان روز سه‌شنبه اعلام کرد که با توجه به مصوبه هیات رییسه دانشگاه، فعالیت‌های اداری این مرکز از روز شنبه ۳۱ تیر تا چهارشنبه ۱۱ مرداد امسال تعطیل است.
طبق این اطلاعیه، شروع فعالیت اداری دانشگاه صنعتی اصفهان از روز شنبه ۱۴ مرداد است هرچند سرویس حمل و نقل آن از میدان جمهوری، پایانه مترو قدس و خمینی‌شهر هر یک ساعت یک‌بار طبق زمانبندی اعلام شده برقرار خواهد بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانشگاه‌های مختلف برای تعطیلات تابستانه بصورت متفاوت عمل می‌کنند و مباحثی مانند انرژی هم در این زمینه مطرح است.

سعید مستأجران با بیان‌اینکه تابستان امسال در این دانشگاه ترم تابستانه برگزار نمی‌شود، افزود: اگر دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این مدت برای انجام پژوهش‌ها و کارهای پایان‌نامه خود نیاز به حضور در دانشگاه یا آزمایشگاه‌ها دارند با هماهنگی رییس دانشکده و به فراخور کار دانشجو برای آن برنامه‌ریزی می شود.

روابط عمومی دانشگاه اصفهان نیز اعلام کرد که تعطیلات تابستانه این دانشگاه از اول مرداد آغاز می‌شود و به مدت ۲ هفته ادامه دارد.

همچنین دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان بر اساس برنامه کشوری و با توجه به مصوبه هیأت رییسه دانشگاه آزاد از ۳۱ تیر تا پایان روز هشتم مرداد سال جاری تعطیلات تابستانه دارند.

بر اساس اعلام دانشگاه آزاد اسلامی، این طرح بمنظور ارتقای بهره‌وری منابع انسانی با تلاش مستمر در جهت افزایش مشارکت و رضایتمندی آنان و امکان بهره‌مندی کارکنان دانشگاه از برکات نهضت امام حسین‌(ع) در ماه مُحرم و پاسداشت عظمت نهضت کربلا در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اجرا می‌شود.

وفق شیوه‌نامه تعطیلات تابستانه دانشگاه‌های آزاد، واحدها و مراکز آموزشی که مجری ترم تابستانی هستند، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در برنامه‌های آموزشی و پشتیبانی سامانه‌های آموزشی هیچ‌گونه خللی ایجاد نشود.

اصغر عالمیان مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در این زمینه به ایرنا گفت: کلاس‌های ترم تابستانه این دانشگاه تا ۱۴ مرداد امسال بصورت مجازی برگزار می‌شود اما پس از این تاریخ بصورت حضوری ادامه خواهد یافت.

روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان نیز به ایرنا اعلام کرد: تعطیلات تابستانه این دانشگاه بصورت کشوری و از ۱۴ تا ۱۸ مرداد امسال خواهد بود.

از طرفی، تعطیلات تابستانی در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان همزمان با سایر دانشگاه‌های پیام نور کشور از ۱۷ تیر آغاز شد و تا امروز ۲۸ تیر ادامه دارد و در این بازه زمانی همه مراکز و واحدهای این دانشگاه تعطیل بود اما کلاس ها و آزمون‌هایش بصورت برخط طبق برنامه اعلام شده قبلی برگزار شد.
در حالی که تعدادی از دانشگاه های استان اصفهان، زمانی را برای تعطیلات تابستانه اعلام کرده‌اند، در برخی از دانشگاه‌ها نیز بدلیل نوع رشته‌ها و ماموریت های دانشگاه، تعطیلی اعلام نشده است.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زُمره دانشگاه‌هایی است که تعطیلات تابستانه ندارد و به گفته معاون اجرایی روابط عمومی این دانشگاه، بدلیل اینکه تعدادی از دانشجویان باید بصورت بالینی و کارآموزی فعالیت کنند، امکان تعطیلی فرایندهای آموزشی و اداری این مرکز آموزش عالی وجود ندارد.

جعفر ایل‌بگ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه بدلایلی مانند داشتن ترم تابستانی یا تحصیل در رشته‌های بالینی مانند پزشکی، پرستاری و دندانپزشکی در تابستان همچنان با دانشگاه در ارتباط هستند و ما باید به آنها خدمات مختلف را ارائه کنیم.

وی تاکید کرد: با وجود فعالیت دانشگاه در طول تابستان، همه تدابیر و تمهیدات لازم برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده و در حال اجراست.

اصفهان با حدود ۲۰۰ هزار دانشجو، هفت هزار عضو هیات علمی و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha