۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85174691
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: خانواده های دارای فرزند سوم صاحب زمین می‌شوند

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: بیش از ۳۰ هکتار زمین برای خانواده های دارای فرزند سوم و بیشتر طراحی شده که بعد از انجام تشریفات قانونی به افراد واجد شرایط واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در جلسه ستاد جوانی جمعیت و فرزند آوری با حضور وبیناری فرمانداران با تاکید بر اینکه باید اعطای مشوق هایی در زمینه ازدواج و فرزندآوری در دستور کار قرار گیرد اظهار داشت: دولت مردمی سیزدهم به دنبال حل مشکل مسکن است و برای افراد دارای فرزند سوم و چهارم و کسانی که مسکن ندارند اقداماتی در حال انجام دارد.

وی ادامه داد: در قانون مصوبه آبان‌ ۱۴۰۰، هر خانواده که صاحب فرزند سوم شود یک قطعه زمین واگذار می‌شود در قانون بودجه امسال نیز مصوب شده است که کسانی که صاحب فرزند چهارم می شوند نیز صاحب زمین می شوند.

استاندار همدان گفت: در قهاوند یک قطعه زمین به مساحت ۳۰ هکتار در نظر گرفته شده و طراحی، تمهیدات فنی و تفکیک اراضی با کمک شهرداری و شورای شهر قهاوند در حال انجام است که بعد از آماده سازی طی مراسمی به افراد واجد شرایط واگذار می شود.

قاسمی فرزاد افزود: با پیگیری های انجام شده در شهرهایی دیگر نیز واگذاری زمین پیش بینی شده است و علاوه بر طرح نهضت ملی مسکن قطعات زمین به افراد واجد شرایط در راستای تشویق به فرزندآوری واگذار می شود.

وی اقدامات در جهت جوانی جمعیت را فراتر از یک دستور ملی، یک تکلیف اعتقادی برشمرد و اظهار داشت: جوانی جمعیت و رشد نرخ باروری در جامعه، یکی از موضوع های مهم برای توسعه و از معیارهای قدرت کشور محسوب می شود که مورد تاکید فراوان قرار گرفته است.

استاندار همدان: خانواده های دارای فرزند سوم صاحب زمین می‌شوند

استاندار همدان گفت: در این جلسه پیش نویس طرح جامع جوانی جمعیت و فرزند آوری توسط رییس جمعیت اندیشه ورز استان ارائه و مقرر شد طبق نظر اعضا تصویب و عملیاتی شود.

قاسمی فرزاد، جوانی جمعیت را نیازمند رفع موانع، ایجاد انگیزه و فرهنگ‌سازی در میان خانواده‌ها دانست و افزود: کاهش جمعیت کشور یک هشدار بزرگ است و دشمنان این سرزمین کانون خانواده را مورد هجمه قرار داده اند.

وی ادامه داد: بر همین اساس دولت مردمی سیزدهم با توجه به حساسیت موضوع با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سعی دارد کم کاری های گذشته را جبران کند و برای جوانی جمعیت اقدامات راه گشایی انجام دهد.

استاندار همدان گفت: «قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در همه شهرستان های استان با هدف ساختن یک ایران قوی و مقتدر در منطقه و در سطح دنیا تشکیل شده تا چالش ها و موانع پیش روی را شناسایی و برای برطرف آنها راهکارهای عملیاتی ارائه دهند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در واقع با هدف مقابله جدی و هدفمند با تبلیغات مسموم و باورهای غلط پیرامون موضوع فرزندآوری تشکیل شده است.

وی افزود: تشریفات و زواید دست و پاگیر پر هزینه قبل از ازدواج با هم افزایی دستگاه های فرهنگ ساز مانند آموزش و پرورش، دانشگاه ها، فرهنگ و ارشاد، شهرداری ها حذف شود.

استاندار همدان با قدردانی از فرمانداران در اجرای طرح های جوانی جمعیت توصیه کرد: در اجرای قانون جوانی جمعیت و فرزند آوری تدابیر لازم برای تامین مسکن انجام شود که در بحث اشتغال نیز روز به روز در استان زمینه های بهتری فراهم می‌شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: هم اکنون با توجه به رویکرد تولید فناورانه نیاز به متخصص تحصیل کرده داریم و برای تشویق افراد به ازدواج جوانان مجرد در رده های مدیریتی بکار گرفته نشوند.

وی تاکید کرد: عملکرد مجموعه بانک های عامل در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نسبت به سال های قبل افزایش یافته است اما با مطلوب مورد نظر فاصله دارد و بانک ها باید گزارش عملکرد سه ماهه اول سال را ارسال کنند.

استاندار همدان گفت: فرمانداران در راستای کاهش طلاق در جامعه با استفاده از ظرفیت بزرگان و افراد با نفوذ ساختار مردمی صیانت از خانواده را راه اندازی کنند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه پیری جمعیت به عنوان یک تهدید راهبردی است ادامه داد: همه نهادها باید پای کار اجرای قانون صیانت از جمعیت باشند و کارنامه عملکردی همه سازمان‌ها در خصوص اجرای این قانون به دستگاه‌ها ارسال شود و علت عدم اجرای کامل و صحیح آن نیز مطالبه شود.

در این جلسه گزارشاتی از مجموعه امور بانوان و خانواده ارائه شد و رییس جمعیت اندیشه ورز پیش نویس طرح جامع جوانی جمعیت و فرزند آوری را ارائه کرد و مقرر شد طبق نظر اعضا تصویب و اجرایی عملیاتی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha