فرماندار: دسته‌بندی مناطق زنجان به لحاظ برخورداری و محرومیت بازنگری شود

زنجان - ایرنا- فرماندار زنجان گفت: دسته‌بندی مناطق مختلف شهرستان از منظر شاخص‌های برخورداری و محرومیت در راستای برقراری عدالت اجتماعی و توسعه متوازن مجددا مورد بازنگری قرار گیرد تا به واقعیت نزدیک‌تر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز خالقی روز چهارشنبه در نشست با معاون آمار و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، افزود: سنجش مناطق شهرستان به لحاظ محرومیت یا برخورداری، همچنان براساس آمار و اطلاعات دهه‌های گذشته انجام می شود.

وی اظهار کرد: مناطق مختلف شهرستان باید از نظر شاخص‌های برخورداری و محرومیت در راستای برقراری عدالت اجتماعی و توسعه متوازن مورد بازنگری قرار گیرد.

خالقی گفت: وضعیت روستاهای مختلف شهرستان با گذشت زمان دستخوش تغییرات شده و تحولات زیادی در آنها صورت گرفته است.

وی افزود: اطلاعات مربوط به این شاخص‌ها باید به روزرسانی شود و مناطق مختلف طبق شرایط کنونی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در قوانین و برنامه‌های توسعه‌ای گذشته، برخی از محدوده‌ها به عنوان مناطق کم برخوردار تلقی شده درحالیکه آن مناطق طی سال‌های گذشته، توسعه یافته و از محرومیت عبور کرده‌اند ولی همچنان از مزایای مناطق محروم بهره‌مند می‌شوند.

فرماندار زنجان با بیان اینکه محله‌های محروم شهری و روستایی در موارد متعددی خاستگاه افراد شاخصی بوده است، ادامه داد: همت مسئولان باید در راستای محرومیت زدایی و ایجاد توازن بین نقاط مختلف باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha