۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85174747
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آبرسانی به پنج شهر و ۳۰ روستای استان قزوین از سد بالاخانلو کلید خورد

قزوین - ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین از کلید خوردن پروژه آبرسانی به پنج شهر و ۳۰ روستای جنوب استان از طریق سد بالاخانلو با انتخاب پیمانکار این پروژه خبر داد.

منصور ستوده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیمانکار انتخاب شده در حال تجهیز کارگاه و آماده سازی آن برای آغاز عملیات عمرانی این پروژه آبرسانی است.

وی با بیان اینکه بزودی کلنگ زنی این پروژه بزرگ آبرسانی در استان قزوین را شاهد خواهیم بود،اظهار کرد: این پروژه آب شرب پایدار برای پنج شهر جنوب استان قزوین شامل بویین زهرا، دانسفهان، شال، اسفرورین و سگزآباد و ۳۰ روستای این منطقه را تامین خواهد کرد.

این مسوول از قزوین به عنوان یکی از معدود استان هایی که بخش زیادی از آب آن از طریق منابع زیرزمینی تامین می شود،اظهار کرد: حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب از مصرف آب از طریق منابع زیرزمینی تامین می شود اما با بهره برداری از طرح های آبرسانی از سدها فشار از سفره های آب زیرزمینی کاسته می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اظهار کرد: تکمیل طرح آبرسانی به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا از سد طالقان با حجم ۶۰ میلیون متر مکعب آب سالانه از دیگر طرح های مهم آبرسانی استان قزوین است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه قطعه اول این پروژه شامل آبرسانی به آبیک به بهره برداری رسیده است و اکنون برای این شهر ۲۴۰ لیتر بر ثانیه آب شرب با کیفیت و پایدار داریم،اظهار کرد: فاز بعدی این پروژه آبرسانی به ناحیه شهری مهرگان و در ادامه شهر قزوین و در نهایت تاکستان است که طی قطعات یاد شده چندین شهر دیگر و به همراه ۱۹۴ روستا از آب شرب با کیفیت از طریق انتقال با لوله بهره مند خواهند شد.

این مسوول گفت: به دنبال این هستیم تا با استفاده از ظرفیت های موجود استان و با روش های مختلف تامین مالی ادامه این پروژه بزرگ را کلید بزنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha